گنجینه‌‌های نیم‌سال دوم

هر زمانی که بخواهید کاری را شروع کنید، هر چه‌قدر که ابزار و امکانات بیش‌تری در اختیار داشته باشید پیمودن مسیر برای‌تان ساده‌تر است و خستگی راه کم‌تر.

گنجینه‌‌های نیم‌سال دوم

هر زمانی که بخواهید کاری را شروع کنید، هر چه‌قدر که ابزار و امکانات بیش‌تری در اختیار داشته باشید پیمودن مسیر برای‌تان ساده‌تر است و خستگی راه کم‌تر. مسلماً برای مطالعه‌ی درس‌ها، انجام صحیح برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیق نیز هر چه‌قدر ابزار بهتر و اطلاعات دقیق‌تری داشته باشید با اطمینان و آرامش بیش‌تری کار را جلو می‌برید و شانس موفقیت‌تان هم بیش‌تر می‌شود.

این ابزار و اطلاعات شامل چه مواردی هستند؟

در حال حاضر بهترین کار استفاده از گنجینه‌هایی است که هم‌اکنون در اختیار دارید. اولین آن، کارنامه‌ی نیم‌سال اول مدرسه است که به کمک آن می‌توانید گزارش کاملی از عملکرد خود در نیم‌سال اول در سطح مدرسه و امتحانات تشریحی داشته باشید، با توانایی‌ها و نقاط قوت خود آشنا شوید و ایرادات و نقاط ضعف خود را هم بشناسید. متوجه می‌شوید که از ابتدای سال تا کنون در هر درس چه عملکردی داشته‌اید.

مورد دوم کارنامه‌ی آزمون جامع 27 دی و 11 بهمن کانون است که به کمک آن می‌توانید نگاهی کلی به وضعیت خود در آزمون‌ها داشته باشید و متوجه شوید از ابتدای سال تا کنون عملکردتان چه‌طور بوده و چگونه تست زده‌اید. این آزمون که از ابتدای کتاب تا پایان نیم‌سال اول را پوشش داده بود، ابزار بسیار مناسبی برای سنجش عملکرد شما در نیم‌سال اول به شمار می‌رود.

این کارنامه و کارنامه‌ی نیم‌سال اول مدرسه را با کمک پدر و مادر و پشتیبان خود با دقت بررسی کنید و در مورد آن گفت‌وگو کنید.

اما ابزار بعدی سایت کانون است. کارنامه‌ی پروژه‌ای خود را از سایت کانون دریافت کنید. بررسی کارنامه‌ی پروژه‌ای، عملکرد کلی شما را در طول پروژه‌های مختلف سال نشان می‌دهد و مانند نقشه‌ی راه با کمک آن می‌توانید حرکت کلی خود را رصد کنید. سپس کارنامه‌ی 5 نوع درس خود را دریافت کنید. نقاط قوت پایدار، نقاط قوت، درس‌هایی را که نیاز به اندکی تلاش دارند، درس‌های نوسانی و درس‌هایی که نیاز به کار و تلاش جدی دارند مشخص کنید. برای هر کدام جداگانه وقت بگذارید، فکر کنید و بررسی کنید که چه کارهایی انجام داده‌اید که در برخی موفق‌تر بوده‌اید. دستاوردهای خود را برای درس‌هایی که نقاط قوت پایدار و نقاط قوت‌تان هستند یادداشت کنید. در مرحله‌ی بعد با کمک کارنامه‌‌ی مبحثی، جداگانه به سراغ هر درس بروید و مباحث هر درس را هم به تفکیک بررسی کنید تا توانمندی‌های‌تان در هر مبحث مشخص شود.

با استفاده از تمام ابزارهای گفته‌شده و نیز گفت‌وگو با پدر و مادر و پشتیبان خود، جایگاه آموزشی خود را پیدا خواهید کرد. با پیدا کردن دستاوردها و مشخص شدن جایگاه، راهکارهای خود را برای ادامه‌ی مسیر و نیم‌سال دوم معین کنید.

هر دانش‌آموزی که بهتر بتواند راهکارهای موفقیت خود را بیان کند شانس موفقیت بیش‌تری در نیم‌سال دوم دارد. ذهن خود را شفاف کنید و با پشتوانه‌ای قوی و گنجینه‌ای کامل از اطلاعات مفید در مورد وضعیت آموزشی‌تان نیم‌سال دوم را پربارتر کنید. همیشه می‌گویند: نیم‌سال دوم، آغازی مهم‌تر.

Menu