عادت می‌کنید

آدم‌ها به همه‌ی رویدادهای زندگیشان عادت می‌کنند و گویی که مدت‌هاست در این شرایط بوده‌اند. خوب است که درس خواندن عادت زندگیمان شود.

عادت می‌کنید

آدم‌ها به همه‌ی رویدادهای زندگیشان عادت می‌کنند و گویی که مدت‌هاست در این شرایط بوده‌اند. خوب است که درس خواندن عادت زندگیمان شود.

فردی که نمی‌تواند موبایل را یک روز کنار بگذارد خود را به آن عادت داده است. گاهی هنگام بررسی برنامه‌ی بچه‌ها جمله‌های عجیبی می‌شنویم: "من به هیچ عنوان چهارشنبه‌ها که از مدرسه به خانه می‌روم درس نمی‌خوانم." یا "من جمعه‌ها زودتر از ساعت 12 نمی‌توانم بیدار شوم." یا "خواهرم که با من بحث می‌کند تا ساعت‌ها تمرکز ندارم." یا "روزی که کلاس دارم دیگر درس نمی‌خوانم." یا صدها جمله‌ی دیگر که بارها و بارها از زبان دانش‌اموزان شنیده شده است.

این مثال‌ها همگی عادت کردن به شرایطی است که خواسته و ناخواسته در آن‌ها گرفتار می‌شویم. ما فکر می‌کنیم که روال زندگی همین حالتی است که پیش می‌آید.

بارها و بارها از دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل می‌شنویم که علت عدم موفقیت خود را عادت کردن به موبایل بیان کرده و به قول خودشان حالا سرشان به سنگ خورده و در نهایت هم بهترین رشته‌ی دلخواه قبول می‌شوند.

هر انسانی توانایی تغییر دارد. اصراری نیست که این تغییر خیلی بزرگ باشد. تغییر باید گام به گام و کم‌کم ایجاد شود. مثلا کسی که روزانه 2 ساعت مطالعه می‌کند را نمی‌توان یکباره عادت داد که 8 ساعت مطالعه کند. باید با یک برنامه‌ی حساب شده و مرحله به مرحله زیر نظر مشاور این تغییر را به عادت تبدیل نمود.

از همین حالا عادت‌های بد زندگیتان را تغییر دهید تا به سوی موفقیت پرواز کنید.

Menu