خشت خشت بنای مطالعه‌ی خود را پایه‌ریزی کنید

شروع سال تحصیلی برای دانش‌آموزانی که سال گذشته برای قبولی در مدارس خاص و تیزهوشان تلاش کرده اند حال و هوا و دغدغه‌های ویژه‌ای دارد.

خشت خشت بنای مطالعه‌ی خود را پایه‌ریزی کنید

شروع سال تحصیلی برای دانش‌آموزانی که سال گذشته برای قبولی در مدارس خاص و تیزهوشان تلاش کرده اند حال و هوا و دغدغه‌های ویژه‌ای دارد. گروهی از این دانش‌آموزان بعد از یک تلاش جانانه به هدف رسیده‌اند و با قدرت، نشاط و اعتمادبه‌نفس بالا، خود را برای ادامه‌ی مسیر آماده می‌کنند. البته برخی نیز به دلیل محدودیت تعداد پذیرش از ورود به این مدارس جا مانده‌اند که نباید این امر باعث دلسردی و ناامیدی این دسته از دانش‌آموزان پرتلاش و باانگیزه شود، بلکه باید با روحیه‌ی بالا و سخت‌کوشی زیاد خود را برای حضور در مدرسه آماده کنند. در این بین حمایت اولیا نیز بسیار مهم است و جدا باید از مقایسه و شماتت دانش‌آموزان خودداری کرد.

انطباق با مدرسه‌ی جدید بعد از یک تعطیلات بلندمدت و آشنایی با افراد جدید ممکن است کمی طول بکشد. ولی این امر نباید باعث غفلت از برنامه‌ی راهبردی شود. بلکه باید با هدف‌گذاری‌های منطقی از اولین روز سال تحصیلی با برنامه‌ی آزمون‌ها هماهنگ بود. ابتدای سال فرصت مناسبی برای هدف‌گذاری روی ساعت مطالعه، تعداد تمرین تشریحی و تستی و به‌ویژه هدف‌گذاری چند از ده دروس است. هدف‌گذاری چند از ده باعث عملیاتی شدن برنامه و تمرکز بیشتر دانش‌آموز شده و می‌تواند بسیار انگیزه‌بخش باشد. با تمرینات تستی منظم انجام شده در منزل می‌توانید تعداد سوال‌هایی که قادر هستید در آزمون جواب دهید، تخمین بزنید و هدف‌گذاری واقع‌بینانه‌ای داشته باشید. خشت خشت بنای مطالعه‌ی خود را با منطق و امید پایه‌ریزی کنید و ایمان داشته باشید که موفق خواهید شد.

Menu