مقایسه‌ی اهمیت درس‌های پایه و دوازدهم در کنکور

با جست‌و‌جوی کوچکی در مورد این مساله می‌بینید که پایه‌ی دهم و یازدهم کنار هم بیش از 50 درصد سوالات کنکور را به خود اختصاص می‌دهند.

مقایسه‌ی اهمیت درس‌های پایه و دوازدهم در کنکور

سه سال آخر تحصیل، اساسی‌ترین سال‌های یک دانش‌آموز کنکوری است. دانستن اینکه کدام سال‌ها در کنکور بیشترین سهم را به خود اختصاص می‌دهند کمک می‌کند تا در هر مقطع بهترین عملکرد را داشته باشیم. در این مقاله به این مقایسه می‌پردازیم.

با جست‌و‌جوی کوچکی در مورد این مساله می‌بینید که پایه‌ی دهم و یازدهم کنار هم بیش از 50 درصد سوالات کنکور را به خود اختصاص می‌دهند. علاوه ‌بر این می‌دانیم که سال یازدهم به سال دهم وابسته است. پس دانش‌آموزان باید  علاوه بر جمع‌بندی و تست‌زنی سال دهم برای سال یازدهم پیش‌خوانی و تست‌زنی داشته باشند تا از پایه، خود را برای کنکور تقویت کنند.

نحوه‌ی مطالعه‌ی برخی از ما در سال‌های پایه به گونه‌ای بوده که فقط برای امتحان دادن و نتیجه‌ی زود‌گذر درس می‌خواندیم. اما اکنون شرایط برای پایه‌ی دوازدهم متفاوت است. باید مطالب دو سالی که گذراندیم را به حافظه‌ی بلندمدت بسپاریم و سال دوازدهم را با دقت پیش‌خوانی کنیم و منابع خود را کامل کنیم. زیرا 50 درصد دیگر سوالات کنکور را پایه‌ی مهم دوازدهم تشکیل می‌دهد. آن چیزی که در سال دوازدهم خیلی اهمیت پیدا می‌کند تناسب مطالعه‌ی بین دروس پایه و کنکور است.

برای دانش‌آموزان انجام کارهای تکراری و مرور مباحث تکراری بسیار خسته‌کننده است. ولی افراد موفق این کار را انجام می‌دهند. تغییر کردن لازمه‌ی قدم برداشتن به سمت آینده است. صحبت صحبت تجربه است. قطعا شنیده‌اید که در فوتبال می‌گویند نباید کار به اما و اگر کشیده شود. اگر جمع‌بندیبه‌خوبی صورت نگیرد کار در سال دوازدهم به اما و اگر کشیده می‌شود. پس اگر نتوانستید در دوران مدرسه درس‌ها را مرور کنید، الان  دوران طلایی برای این جمع‌بندی است. به برنامه‌ریزی اعتماد داشته باشید. صحبت ما صحبت تجربه است.

Menu