مثبت‌اندیش، مشکلات را به دوش دیگران نمی‌گذارد

آن‌ها که مثبت‌اندیش هستند و اعتمادبه‌نفس دارند و در برخورد با هر مشکلی آماده‌ی یافتن راه‌حل هستند. نه مشکل را دور می‌زنند و نه با منفی‌بافی حل آن را غیر ممکن می‌دانند.

مثبت‌اندیش، مشکلات را به دوش دیگران نمی‌گذارد

فرض کنید در دوره‌های بسیار گذشته از حیات بشر هستید. گروهی از انسان‌ها به دنبال یافتن غذا یا شکار به ساحل دریا می‌رسند. دو حالت وجود دارد: عده‌ای که خودباوری و اعتمادبه‌نفس کافی ندارند و اغلب در مقابل مشکلات منفی‌بافی می‌کنند و حل آن را در توان خود نمی‌بینند، به‌ناچار در ساحل دریا، کلبه‌هایی برپا می‌کنند و فکر عبور از دریا را از سر به در می‌کنند؛ اما چه کسانی قایق یا کشتی می‌سازند؟ چه کسانی از دریا عبور می‌کنند؟ آن‌ها که مثبت‌اندیش هستند و اعتمادبه‌نفس دارند و در برخورد با هر مشکلی آماده‌ی یافتن راه‌حل هستند. نه مشکل را دور می‌زنند و نه با منفی‌بافی حل آن را غیر ممکن می‌دانند. تمدن بشر مرهون انسان‌های مثبت‌اندیشی است که در مقابل مشکلات و مسائل با امیدواری به دنبال راه‌حل گشته‌ و پیروز شده‌اند.

مهم‌ترین ویژگی دانش‌آموزان مثبت‌اندیش این است که پس از شناخت مشکلات خود، با امیدواری و اعتمادبه‌نفس به کمک دبیر، هم‌کلاسی توانا، تکنیک‌ها و راهکارهای مؤثر کانون، مشاور، پشتیبان، راهکارهای موفق همتایان، کتاب و منابع مطالعاتی مناسب، مراجعه به سایت کانون و مجله‌ی آزمون و... به دنبال راه‌حل می‌روند. در حالی که یک دانش‌آموز منفی‌باف مشکلات خود را به دوش دیگران یا کمبود امکانات می‌اندازد و پیش از مبارزه، شکست را می‌پذیرد.

Menu