پیمانه‌های موفقیت

زمانی که می‌خواهیم یک برنامه‌ریزی درسی انجام دهیم باید به کیفیت مطالعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

پیمانه‌های موفقیت

زمانی که می‌خواهیم یک برنامه‌ریزی درسی انجام دهیم باید به کیفیت مطالعه توجه ویژه‌ای داشته‌ باشیم. پس با توجه به اهمیت کیفیت مطالعه، لازم است از میزان اهمیت درس‌ها در کنکور و تعداد سوالاتی که از هر فصل در بودجه‌بندی کنکور وجود دارد، آگاهی داشته باشیم.

با توجه به نظام آموزشی جدید که در کشور در حال اجرا است و اهمیت پایه‌ی دوازدهم، کانون فرهنگی آموزش شیوه‌ای نوین در تالیف کتاب‌های آبی خود در پیش گرفته که آن شیوه، پیمانه‌ای بودن کتاب‌ها است. پیمانه‌ای بودن کتاب‌های آبی بهترین امکانی است که به ما کمک می‌کند تا با آگاهی کامل نسبت به هر فصل، از نظر زمان و صرف انرژی برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

پیمانه‌ها که به‌ صورت ده و بیست سوالی در کتاب آبی آمده است به خوبی و به‌ صورت کامل اهمیت فصل‌های مهم‌تر، پرسوال‌تر و سخت تر را نشان می‌دهند. فصل‌هایی که پیمانه‌های بیش‌تری دارند به زمان، انرژی و دقت بیش‌تری نیاز دارند.

این پیمانه‌ها به مطالعه‌ی ما نظم می‌دهند تا بتوانیم به خوبی مدیریت زمان و برنامه‌ریزی داشته ‌باشیم. به‌طور مثال می‌توانیم برای پاسخ‌گویی به هر پیمانه‌ی بیست سوالی سی دقیقه و برای هر پیمانه‌ی ده سوالی پانزده دقیقه زمان اختصاص دهیم و در انتهای هر فصل نیز به پیمانه‌ی بیست سوالی که به منظور جمع‌بندی آن فصل در نظر گرفته شده توجه کنیم.

در هر پیمانه انواع سوالاتی که پیرامون هر مبحث در آن فصل وجود دارد گنجانده شده که دانش‌آموزان می‌توانند به خوبی با مهم‌ترین تیپ سوالات به صورت مبحثی در غالب پیمانه‌ای آشنا شوند.


       

Menu