آزمون‌های تشریحیِ برنامه‌ای

آزمون‌های تشریحی در 8 مرحله و به‌صورت اختیاری برگزار می‌شوند و دانش‌آموز برای شرکت در آن‌ها می‌تواند تصمیم‌گیری کند.

آزمون‌های تشریحیِ برنامه‌ای

در نظام ‌آموزشی گذشته آزمون‌های تشریحی در سال سوم دبیرستان اهمیت بسیار زیادی داشتند. زیرا معدل سال سوم دبیرستان در کنکور سراسری تاثیر مثبت داشت. اما ‌اینک به گونه‌ای است که دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم با توجه به تاثیر معدلِ این پایه در کنکور، باید علاوه بر تست‌زنی، تمرکز ویژه‌ای بر مطالعه‌ی تشریحی داشته باشند. کانون فرهنگی آموزش که همواره در مقاطع مختلف پیگیر موفقیت دانش‌آموزان است، ‌این‌بار هم  با یک برنامه‌ی منظم و حساب شده آزمون‌های تشریحی را طرح‌ریزی کرده است.

آزمون‌های تشریحی در 8 مرحله و به‌صورت اختیاری برگزار می‌شوند و دانش‌آموز برای شرکت در آن‌ها می‌تواند تصمیم‌گیری کند. درواقع دانش‌آموز می‌تواند از پیش نوبت 1 ،  نوبت 1،  پیش نوبت 2 و نوبت2 هرکدام دو آزمون انتخاب کند که مجموع این آزمون‌ها 8 مرحله شود. انتخاب تعداد آزمون‌های تشریحی برای هر دانش‌آموز کاملا اختیاری است. هم‌چنین هر آزمون 3 درس مشخص دارد که دانش‌آموز می‌تواند تعداد دروس امتحانی‌اش را نیز انتخاب کند. نکته‌ی مهم این است که آزمون‌های تشریحی در همان روزِ آزمون‌های تستی برگزار می‌شود.

شاید برای دانش‌آموزان ‌این مساله پیش بیاید که ممکن است خستگی ناشی از شرکت در آزمون‌های تستی اجازه ندهد که دانش‌آموز با تمرکز به سوالات آزمون تشریحی پاسخ دهد. اما برنامه‌ی کانون برای حل این مساله این است که دانش‌آموز می‌تواند یک درس را در جلسه پاسخ داده و درس‌های دیگر را در خانه حل کند و نتیجه را با اپلیکیشنی که کانون در اختیارش قرار می‌دهد برای مصحح‌های مستقر در تهران ارسال کند. ضمنا هر آزمون تشریحی توسط دو مصحح تصحیح می‌شود. با این کار دقیقا شرایط امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان شبیه‌سازی می‌گردد.

Menu