یک تلنگر مثبت به درس‌های تلنگری

درس‌های تلنگری درس‌هایی هستند که نیاز به اندکی تلاش دارند. مراحل یادگیری به ترتیب شامل ادراک، تثبیت، تسلط، ارزیابی و جمع‌بندی هستند.

یک تلنگر مثبت به درس‌های تلنگری

درس‌های تلنگری درس‌هایی هستند که نیاز به اندکی تلاش دارند. مراحل یادگیری به ترتیب شامل ادراک، تثبیت، تسلط، ارزیابی و جمع‌بندی هستند. گاهی در زمانِ مطالعه بین این مراحل گیر می‌افتیم. یعنی تا نزدیکی‌های ادراکِ یک درس پیش می‌رویم، ولی ادراکِ کامل را تجربه نمی‌کنیم و یا این‌که دروس را تا مرز تسلط پیش می‌بریم اما بازهم لازم است تست بیش‌تری کار کنیم تا به مرحله ی تسلط برسیم.

بهترین برنامه برای تکمیل تمام مراحل یادگیری و نیز رساندنِ دروس تلنگری به حاشیه‌ی امن، برنامه‌ی راهبردی است. درواقع برنامه‌ی راهبردی با برگزاری هر آزمون، یک تلنگرِ مثبت به درس‌های تلنگری می‌زند و آن‌ها را به سمت مرحله‌ی جلوتر سوق می‌دهد. دانش‌آموزی که منطبق بر برنامه‌ی راهبردی مطالعه می‌کند، مباحثی را که در آزمون 20 مهر تا مرحله‌ی تثبیت پیش رفته است، در آزمون 4 آبان به مرحله ی تسلط می‌رساند و به همین ترتیب هر مبحث را در برنامه‌ی راهبردی آن‌قدر مرور می‌کند تا به آمادگی کامل دست پیدا کند.

این ویژگیِ برنامه ی راهبردی آن‌قدر با اهمیت است که در برنامه‌ی امسال به طور مثال صفحاتِ یک تا چهارده زیست دوازدهم تجربی تا آزمون 30 آذر سه دور، مرور می‌شوند و قطعا در نیم‌سال دوم نیز آزمون‌هایی خواهیم داشت که به این صفحات تلنگرِ مثبت بزنند تا ما با توجه به این تلنگرها به پیشرفت دلخواهمان برسیم. تنها کافیست برنامه ی راهبردی را به برنامه‌ی زندگیمان سنجاق کنیم.

Menu