از ایستگاه جا نمانید

سعی کنید در تمام آزمون‌ها شرکت کنید. حتی اگر مباحث سنگین و پرحجم بود، توجیه مناسبی برای غیبت کردن نیست.

از ایستگاه جا نمانید

چرا نباید در آزمون‌های برنامه‌ای غیبت کنید؟

تصور کنید قصد دارید با قطار درون‌شهری از ایستگاه میرداماد به میدان انقلاب  بروید. اگر از ایستگاه میدان انقلاب جا بمانید و ۳ ایستگاه بعد پیاده شوید، دوباره باید بازگردید تا به ایستگاه مورد نظر برسید. مدت زیادی از وقت‌تان تلف می‌شود و شاید دیگر فرصت رسیدن به مقصد برای انجام کارها‌ی‌تان را نداشته باشید.

آزمون‌های برنامه‌ای دقیقاً مشابه همین ایستگاه‌هاست. اگر تصمیم بگیرید که در آزمونی غیبت کنید ابتدا فرصت دوهفته‌ای مطالعه‌ی مباحث را از دست می‌دهید. نکته‌ی بعدی این است که از همان روزی که تصمیم به غیبت کردن می‌گیرید ناخودآگاه دست از مطالعه و آمادگی برای آزمون می‌کشید. با وجود این‌که مباحث آزمونی را که در آن غیبت کرده‌اید، در ایستگاه‌های جبرانی دوباره آزمون خواهید داد، باید توجه داشته باشید که فرصت کمی برای مطالعه‌ی آن مباحث در ایستگاه‌های جبرانی خواهید داشت؛ زیرا حجم مباحث در ایستگاه‌های جبرانی کمی افزایش می‌یابد.

سعی کنید در تمام آزمون‌ها شرکت کنید. حتی اگر مباحث سنگین و پرحجم بود، توجیه مناسبی برای غیبت کردن نیست. تصمیم بگیرید حداقل خود را برای پاسخ‌گویی به ۳ یا ۴ درس آماده کرده و در آزمون شرکت کنید.

عزم خود را جزم کرده و از هیچ ایستگاهی جا نمانید.

Menu