طلوع مهر در سرزمین دانایی

" مهر " در لغت، معانی مختلفی دارد. علاوه بر مهربانی، دوستی و نام اولین ماه از فصل پاییز، به معنای خورشید هم هست.

طلوع مهر در سرزمین دانایی

" مهر " در لغت، معانی مختلفی دارد. علاوه بر مهربانی، دوستی و نام اولین ماه از فصل پاییز، به معنای خورشید هم هست. از این‌ها گذشته، همواره مهر، پایان تعطیلات تابستان و اولین روز مدرسه، شروع سال تحصیلی و شروع تلاش و کوشش و جنب‌وجوش در راه کسب علم و دانش را در ذهن تداعی می‌کند. به تعبیری می‌توان گفت تمام معانی "مهر " در یادگیری علم و دانش یکجا جمع شده‌اند. در فرهنگ مذهبی و ایرانی ما، علم و آگاهی را به نور تعبیر کرده‌اند و نادانی برابر با تاریکی است. نقطۀ مشترک همۀ این مفاهیم می‌تواند همین باشد، اینکه میل به دانستن و مهر ورزیدن و دوستی با دیگران، همگی در نهاد همۀ انسان‌ها وجود دارد.

حالا به مهر رسیده‌ایم. همۀ دانش آموزان به مقطع بالاتر رفته‌اند؛ این یعنی فصل جدیدی از آموزش و یادگیری. برای ورود به این عرصه، همۀ دانش آموزان، با هر پشتوانۀ علمی و اندوخته‌هایی که از سال‌های پیش با خود دارند، می‌بایست با انگیزه و تلاش بیشتر و بهتر به‌سوی اهدافی که باید به آن‌ها دست یابند حرکت کنند. امّا تلاش برای پیمودن راه و رسیدن به هدف، بدون داشتن یک برنامۀ مناسب، کار را دشوار و گاهی غیرممکن می‌سازد. آموزش و یادگیری همواره با برنامه‌ریزی همراه بوده و هست؛ بنابراین چه‌بهتر که از همین ابتدا برای خود برنامه‌ریزی کنید و با برنامه پیش بروید تا تلاش‌هایتان هدر نرود و راحت‌تر به اهداف دلخواهتان برسید. یک تصمیم جدی در ابتدای سال تحصیلی می‌تواند شروع یک برنامه‌ریزی جدی برای شما باشد. یک برنامه‌ریزی جدی، لذّت یادگیری و پیشرفت را به شما هدیه می‌کند. باید بدانید که شروع خوب کافی نیست، بلکه تداوم آن مهم‌تر است، پس تا خط پایان از برنامه جدا نشوید.

در طول این مسیر، کانون فرهنگی آموزش (قلم‌چی) با برنامه راهبردی در کنار شما است. ما در کانون همگام با شما "مهر " را شروع می‌کنیم و با "مهر " ادامه می‌دهیم.

اجازه دهید مهر دانایی بر سرزمین شما نیز بتابد.

Menu