بررسی 3 اصل برای برنامه‌ریزی صحیح

همان‌طور که شما دانش‌آموزان عزیز می‌دانید لازمه رسیدن به هدف، داشتن یک برنامه منظم و حساب‌شده می‌باشد.

بررسی 3 اصل برای برنامه‌ریزی صحیح

همان‌طور که شما دانش‌آموزان عزیز می‌دانید لازمه رسیدن به هدف، داشتن یک برنامه منظم و حساب‌شده می‌باشد.

پس می‌توان گفت اولین گام در یک برنامه خوب، تعیین و مشخص کردن هدف است. به این منظور که در برنامه‌ریزی تحصیلی باید اهداف کوتاه‌مدت، اهداف میانی و اهداف بلندمدت مشخص شوند و مشخص شود که هر یک از این اهداف در چه زمانی باید انجام شوند.

گام دوم، مطالعه درس‌ها به‌صورت هماهنگ و موازی می‌باشد. برخی از دانش آموزان هستند که به فرض مثال دو درس را انتخاب کرده و در طول یک هفته کل تمرکز خود را روی همان دو درس گذاشته و فقط آن‌ها را مطالعه می‌کنند! این امر باعث خستگی دانش‌آموز و زدگی او از آن دو درس خواهد شد.

باید سعی کنید درس‌ها را به‌طور موازی پیش ببرید مثلاً برای برنامه‌ریزی روزانه سه درس را انتخاب کرده و در طی روز به مطالعه آن سه درس بپردازید (تنوع در مطالعه). در این صورت اشتیاق و بازده مطالعه در شما افزایش پیدا خواهد کرد.

گام سوم، تناسب دروس متنوع می‌باشد. خیلی مهم است که یک تناسب درست و اصولی بین دروس در نظر بگیرید. به فرض مثال اگر قرار بر این است که چند درس را در طول روز مطالعه داشته باشید، ترجیحاً مطالعه دروسی مانند ریاضی و فیزیک را در کنار هم قرار ندهید چراکه سبک مطالعه این دروس شبیه به هم می‌باشد.

سعی کنید برنامه‌ریزی روزانه شما بر اساس ترکیبی از چند درس تخصصی و عمومی ‌باشد.

Menu