بازگشت به سبک بارسلونا

تا دقیقه‌ی آخر دست از تلاش برندارید حتی اگر تا این لحظه نتوانستید به نتیجه‌ی دلخواهتان در آزمون‌ها برسید.

بازگشت به سبک بارسلونا

دوست‌داران فوتبال حتماً بازی اخیر بارسلونا و پاری ‌سن ‌ژرمن را در لیگ قهرمانان به خاطر دارند. در بازی رفت، پاری سن ژرمن فرانسه با نتیجه‌ی 4-0 مقابل بارسلونا به پیروزی رسیده بود و راه بسیار همواری برای صعود ایجاد کرده بود. کم‌تر کارشناس فوتبالی انتظار شکست این تیم آماده‌ی فرانسوی را در دور برگشت داشت؛ اما در دور برگشت، آبی‌اناری‌های اسپانیایی با وجود شکست سنگین در دور رفت، برای تکرار نتیجه‌ی قبلی به میدان مسابقه نیامده بودند، بلکه آمده بودند تا نتیجه‌ای باورنکردنی رقم بزنند. آن‌ها تا دقیقه‌ی آخر با تمام وجود جنگیدند و حتی 2 گل خود را در دقایق اضافه زدند و با نتیجه‌ی 6-1 پیروز شدند و نشان دادند که در هر لحظه می‌شود نتیجه را تغییر داد و آینده‌ای بهتر را رقم زد و به تعبیری فعل «خواستن» را صرف کردند.

این بازی هیجان‌انگیز فوتبال برای 2 گروه مختلف، نتایج اخلاقی مهمی در بر دارد:

1. کسانی که تلاش خوبی تا این لحظه نداشته‌اند و به سال بعد فکر می‌کنند: تا دقیقه‌ی آخر دست از تلاش برندارید حتی اگر تا این لحظه نتوانستید به نتیجه‌ی دلخواهتان در آزمون‌ها برسید. یادتان باشد نمی‌توان در یک لحظه معجزه کرد، ولی می‌توان تغییر ایجاد کرد و نتیجه‌ای متفاوت رقم زد.

2. دانش‌آموزانی که نتایج فوق‌العاده‌ای در آزمون‌ها کسب کرده‌اند: مثل تیم پاری سن ژرمن، خود را قبل از پایان مسابقه پیروز میدان نبینید. ممکن است در لحظه‌ای که منتظر پایان بازی هستید، گل بخورید. غرور کاذب آفت مطالعه است و باعث کاهش روحیه‌ی تلاشگری و جنگندگی شما خواهد شد.

Menu