کتاب اشتباهات متداول را بیش‌تر بشناسید

اگر می‌خواهید مطلبی برای زمان طولانی‌تر در ذهنتان باقی بماند باید برای آن، دلایل متنوع‌تری را یاد بگیرید. کتاب اشتباهات متداول شما را با دلایل متنوع‌تر آشنا می‌کند.

کتاب اشتباهات متداول را بیش‌تر بشناسید

در جلسات مشاوره، معمولاً اولیای محترم از این‌که فرزندانشان در آزمون‌های دوره‌ای مرتکب همان اشتباهاتی می‌شوند که قبلاً در آزمون‌های مبحثی شده‌اند دنبال راهکار عملی می‌گردند. از سوی دیگر، یکی از نکات مهم پیرامون افزایش کیفیت مطالعه این است که دانش‌آموزان بتوانند از نوع اشتباهات خود مطلع شوند. این توانایی را به نوعی می‌توان قدرت نقشه‌خوانی نامید. در فن نقشه‌خوانی می‌توان قبل از شروع حرکت، از نوع و چگونگی احتمال وقوع مشکلات و خطاها مطلع شد و برای آن‌ها چاره‌اندیشی کرد. نتایج توانایی نقشه‌خوانی را به اختصار می‌توان این گونه بیان کرد: 1- افزایش سرعت عمل، 2- کسب آرامش بیش‌تر در طول مسیر، 3- ایجاد اعتمادبه‌نفس برای شروع حرکت، 4- کاهش خطاهای غیر قابل انتظار، 5- رسیدن سریع‌تر به اهداف از پیش تعیین‌شده، 6- اطمینان از قابل کنترل بودن شرایط (مدیریت شرایط)، 7- به دست آوردن موفقیت‌آمیز اهداف.

کتاب اشتباهات متداول با هدف کسب نتایج مذکور، تألیف شده است. در کتاب اشتباهات متداول، با بیان ظرافت‌های مربوط به پاسخ‌دهی، دانش‌آموزان با دام‌های آموزشی و نکاتی که شاید در حالت معمول، هنگام پاسخ‌دهی به سؤالات مورد توجه قرار نمی‌دهند آشنا می‌شوند.  بدون شک استفاده از این کتاب می‌تواند کمک قابل توجهی به عمق‌بخشی مطالعه‌ کمک کند و از تکرار اشتباهات مربوط به کم‌دقتی بکاهد. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید مطلبی برای زمان طولانی‌تر در ذهنتان باقی بماند باید برای آموختن آن، فرضیه‌ها و دلایل متنوع‌تری را یاد بگیرید. کتاب اشتباهات متداول شما را با دلایل متنوع‌تر آشنا می‌سازد.

Menu