انتخاب رشته یا انتخاب شغل آینده

انتخاب شما مناسب و متناسب با توانایی و استعدادهای‌تان باشد.

انتخاب رشته یا انتخاب شغل آینده

انتخاب رشته‌ی دبیرستان یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی است که دانش‌آموزان و اولیای آنان با آن روبه‌رو می‌شوند و می‌توان آن را مهم‌ترین تصمیم دانش‌آموزان در دوران تحصیل دانست. بسیاری از تصمیم‌هایی که دانش‌آموز در آینده خواهد گرفت و بسیاری از انتخاب‌هایی که در آینده خواهد داشت به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تأثیر رشته‌ی دبیرستانی او خواهد بود.

فرد همه‌کاره و هیچ‌کاره، به‌ندرت در کاری موفق می‌شود؛ بنابراین تلاش خود را روی یک انتخاب و برای یک هدف اصلی و معین متمرکز کنید.

انتخاب شما مناسب و متناسب با توانایی و استعدادهای‌تان باشد.

رشته‌های دانشگاهی را با دقت و هوشمندانه در سایت کانون مطالعه کنید و آشنایی با ابزار کار و شرایط کار هر رشته را نسبت به خصوصیات خود تطبیق دهید.

رشته‌ای را انتخاب کنید که با توانایی‌ها و علاقه‌های‌تان مطابقت داشته باشد و تا حد زیادی توانسته باشید در مسیری قدم بردارید که به موفقیت ختممی‌‌شود. این مسیر را می‌توانید در سال اول دبیرستان در درس‌های مختلف تحلیل و ارزیابی کنید.

جدول جمع‌بندی هدف‌گذاری بهترین ابزار برای تحلیل و ارزیابی در‌س‌های یک سال تحصیلی‌تان است. کدام درس نقطه‌ی قوت پایدار شماست؟ آیا درس‌هایی که پایدار بوده‌اند حاصل سخت‌کوشی شما بوده است یا متناسب با علاقه‌ی شما؟ در کدام‌یک از درس‌ها ضعف داشته‌اید؟ علت ضعفتان را بررسی و ارزیابی کرده‌اید؟ آیا نقطه‌ی ضعف شما جزء درس‌های اصلی رشته‌ای است که می‌خواهید آن را انتخاب کنید؟

Menu