دوران طلایی نوروز هم گذشت و اینک کنکور در راه است

به کم‌ترین زحمت‌ها و درصدهایی که در آزمون‌ها به دست آورده‌اید اهمیت دهید و آماده‌ی دوران جمع‌بندی شوید.

دوران طلایی نوروز هم گذشت و اینک کنکور در راه است

نمی‌دانم تا به حال چه‌قدر درس خوانده‌ای و در تابستان و پاییز و در دوران عید چه درس‌هایی را خوانده‌ای. دوست عزیزم! اشتباه نکن! با این‌که ساعت بر یک محور دایره‌ای‌شکل می‌چرخد اما هیچ وقت به حال گذشته برنخواهی گشت. زمان یک ساعت شنی است که می‌ریزد و تمام می‌شود. حال مابقی کار با خودت است.

شاید از برنامه عقب مانده باشی یا حداقل این فکر را در سر داری اما این را بدان که حتی اگر از ابتدای سال فقط به برنامه‌ی راهبردی نگاه کردی و سر جلسه حاضر شده‌ای از ما جدا نشو. نمی‌خواهم درگیر افکار احساسی و زیان‌آور شوی تا بعد از کنکور چوب آن را بخوری.

چه کسانی از برنامه‌ی راهبردی جدا می‌شوند؟ کسانی که شهامت این را ندارند که حقیقت را ببینند و با مشکلات کنار بیایند و چاره‌ای بیندیشند. فقط کناره می‌گیرند و مانند کبک سر در برف می‌کنند که پنهان شوند.

گاهی می‌خواهند برنامه‌ریزی را از ابتدا اجرا کنند اما اگر چنین فرصتی بود همه باید رتبه‌ی تک‌رقمی می‌آوردند. دانش‌آموزان تراز بالا لطفاً خود را از این قاعده مستثنی نکنید.

شاید بگویید که هیچ درسی را نخوانده‌اید پس چرا باید با برنامه‌ی راهبردی پیش بروید. اگر با خود روراست باشید و حداقل  برنامه‌ی راهبردی را اجرا کرده باشید در ادامه نیز همراه ما بمانید تا از اندک سرمایه‌ای که اندوخته‌اید حراست کنید نه این‌که آن‌ها را هم به دست فراموشی بسپارید و کار خود را به دست اما و اگرهای روزگار بدهید.

کارنامه‌ی آزمون‌های گذشته از ابتدای تابستان تا کنون، جامی است جهان‌نما از تلاش‌های شما. به کم‌ترین زحمت‌ها و درصدهایی که در آزمون‌ها به دست آورده‌اید اهمیت دهید و آماده‌ی دوران جمع‌بندی شوید.

Menu