تأثیر کتاب‌های جمع‌بندی بر بازیابی ذهن

شاید فکر کنید که می‌توانید این جمع‌بندی را یک ماه بعد از امتحانات نیم‌سال اول انجام دهید.

تأثیر کتاب‌های جمع‌بندی بر بازیابی ذهن

دانش‌آموزان در این ایام سعی دارند تا به هر عنوان درس‌های خودشان را تمام کنند. وقتی نوبت به آزمون و کنکور می‌رسد برای مثال دانش‌آموزی که معدلش 15 شده یعنی بر 75 درصد مطالب کتاب تسلط دارد اما اگر در آزمون جمع‌بندی شرکت کند می‌فهمد که آن‌چه فکر می‌کرد با آن‌چه واقعیت دارد تفاوت دارد و این نشان می‌دهد دانش‌آموز مراحل یادگیری را به پایان نرسانده است و در همان مرحله‌ی سؤال‌های تشریحی مانده است. آزمون کنکور تشریحی نیست و باید بتوانید به صورت تستی پاسخ دهید. حال چرا باید تست‌های مجموعه‌ای کار کنید؟

ممکمن است در ذهن شما افراط و تفریط شکل بگیرد. مثلاً مباحثی را که مسلط هستید بیش‌تر تست کار کنید یا برعکس. آیا می‌توانید سؤال‌هایی را بیابید که به صورت استاندارد آزمونی مرتب شده باشد؟

اما چرا اصرار داریم تست‌ها مجموعه‌ای برگزار شود؟ اگر می‌خواهید با مشکل بزرگ فراموشی مواجهه نشوید باید به ذهن خود فشار بیاورید که تمام  اطلاعاتی را که در آن برای آزمون موجود است ظرف مدت مثلاً سه ساعت به طور منظم و به‌دقت پردازش کنید. این مهم حاصل نمی‌شود مگر این‌که ذهنتان را برای چنین آزمون‌هایی آماده کرده باشید تا به‌موقع بتواند بازیابی کند.

نکته‌ی مهم:

شاید فکر کنید که می‌توانید این جمع‌بندی را یک ماه بعد از امتحانات نیم‌سال اول انجام دهید.

اول این‌که کار امروز را برای فردا نگذارید و هر کاری را در موقع معین خودش انجام دهید. دیگر این‌که امسال با نزدیک شدن امتحان کنکور به امتحانات پایان سال دیگر مجال جمع‌بندی نخواهید داشت.

Menu