اولی‌ها کجای قصه‌اند؟

دانش‌آموزان اول دبیرستانی حواستان را جمع کنید!

اولی‌ها کجای قصه‌اند؟

دانش‌آموزان اول دبیرستانی حواستان را جمع کنید!

از آن‌جا که سال اول دبیرستان یکی از مهم‌ترین مقاطع تحصیلی در طول دوره‌ی دانش‌آموزی است باید به دقت حواستان را جمع کنید. ترم دوم دبیرستان به‌شدت برای شما سرنوشت‌ساز است. کم کم زمان انتخاب رشته برای شما دانش‌آموزان عزیز فرا می‌رسد و مسلماً دغدغه‌ی همه‌ی شما این است که به چه رشته‌ای بروید. تجربی، ریاضی و... کدام‌یک از این رشته‌ها؟

برای پاسخ به سؤال شما باید بگویم برای انتخاب یک رشته‌ی خوب باید دید جامع و کاملی داشته باشید. پس عجله نکنید و تا پایان سال تمام درس‌ها را به یک اندازه بخوانید؛ یعنی ساعت مطالعه‌ی مثلاً ریاضی و زیست را از یکدیگر  تفکیک نکنید و برای هر دو به یک اندازه ارزش قائل باشید.

به جای این‌که به این فکر کنید که به رشته‌ی ریاضی بروید و فقط ریاضی را خوب بخوانید یا به تجربی بروید و فقط زیست را خوب بخوانید و هم‌چنین فقط بگویید که می‌خواهم دکتر شوم یا مهندس، به دنبال رشته‌های دانشگاهی بروید. به جای این‌که یک رشته را در هدفتان انتخاب کنید به دنبال حداقل 10 رشته‌ی دانشگاهی بروید و در مورد آن‌ها تحقیق کنید. با این کار هم یک دید کاملاً باز نسبت به رشته‌های موجود در دانشگاه پیدا می‌کنید و در زمان انتخاب رشته، احساساتی عمل نمی‌کنید و در ضمن همکاران مشاور کانون خیلی راحت‌تر می‌توانند در انتخاب رشته به شما کمک کنند. هم‌چنین چون هدف خود را با دید باز انتخاب کرده‌اید، برای تحقق آن نیز با دیدی کاملاً جامع، برنامه‌ریزی و تلاش خواهید کرد.

Menu