امروز، فردا، ؛هیچ‌وقت امیدتان را از دست ندهید

پیشنهاد من این است که به تمام نکات مهم که نتیجه‌ی آزمون شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد توجه لازم داشته باشید و پیشرفت خود را نسبت به آزمون قبل به صورت میلی‌متری بسنجید.

امروز، فردا، ؛هیچ‌وقت امیدتان را از دست ندهید

دانش‌آموزانی هستند که در گذر این آزمون‌ها به فکر پیشرفت هستند و تراز و درصدی را برای خود مشخص کرده‌اند و درصدد دست یافتن به تراز دلخواه خود و پیشرفت در آزمون‌ها هستند اما گاهی در فراز و نشیب گذر از آزمون‌ها نتیجه‌ی دلخواه خود را کسب نمی‌کنند و اگر اهل درس گرفتن از موقعیت‌هایی که برای‌شان پیش می‌آید نباشند احتمالاً دچار ناامیدی می‌شوند و در برابر ضمیر درونی‌شان خود را سرخورده می‌پندارند.

در مقابل این دانش‌آموزان، عده‌ای دیگر هستند که اهل درس گرفتن از اشتباه کردن در آزمون‌ها هستند. این دسته از دانش‌آموزان از خودآموزی و ثبت اشتباهات برای جلوگیری از تکرار مجدد یک اشتباه استفاده می‌کنند، پیش می‌روند و دلسرد نمی‌شوند؛ زیرا به خود و اهدافشان ایمان دارند و از اشتباه درسی می‌گیرند. این گونه است که در هر آزمون خود را از آزمون دیگر گامی جلوتر می‌بینند و این خود مقدمه‌ی پیشرفت است.

پیشنهاد من این است که  به تمام نکات مهم که نتیجه‌ی آزمون شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد توجه لازم داشته باشید و پیشرفت خود را نسبت به آزمون قبل به صورت میلی‌متری بسنجید. با تکیه بر نقاط قوت‌تان و کار کردن بر نقاط ضعفتان پیروزی برای شما حتمی است. از آزمون‌ها لذت ببرید و از هر آزمون درس جدید بگیرید و در آزمون بعد آن را به کار ببرید. پس از هر بار زمین خوردن دست بر اندوخته‌های‌تان زده و با تکیه بر اعتماد به باورهای خود بلند شوید. ناامید نشوید. تلاش کنید و از اهداف خود دست نکشید. با سعی و تلاش حتماً به هدف خود و افزایش تراز دست خواهید یافت. به فردا امیدوار باشید و از یافته‌های دیروز برای امروزتان استفاده کنید.یقیناً در میان این فرداها روز پروانه شدن شما نزدیک است.

Menu