روشی برای مطالعه‌ی درس‌های عمومی در تابستان

بین هر دو آزمون 13 روز وقت دارید تا مطالب برنامه‌ی راهبردی را مدیریت کنید و در دفتر برنامه‌ریزی ثبت کنید. پس می‌توانید مطالب را بر اساس توانایی‌های‌تان شخصی‌سازی کنید.

روشی برای مطالعه‌ی درس‌های عمومی در تابستان

يکي از حيطه‌هاي شناختي «بلوم» که در کتاب زرد عمومي به خوبي قابل مشاهده است «تجزيه و تحليل» است؛ به اين ترتيب که روبه‌روي هر تست پايه‌ي تحصيلي آن ذکر شده است. داوطلباني که مي‌خواهند در تابستان تست‌هاي پايه را مرور کنند کتاب زرد عمومي کمک خوبي به آن‌ها خواهد کرد. اين کتاب شامل 500 تست است. اگر تست‌هاي سال چهارم را از آن کم کنيم 400 تست باقي مي‌ماند. براي 400 تست چه راهکاري داريد؟

طرح و برنامه‌تان براي 400 تست چيست؟

مي‌توانيد هر روز اين استراتژي‌ها را داشته باشيد:

·        روزي 40 تست به مدت 40 دقيقه زمان اختصاص دهيد.

·        در دو نوبت هر نوبت 20 تست به مدت 20 دقيقه زمان اختصاص دهيد.

·        در چهار نوبت ده دقيقه‌اي 40 تست بزنيد.

بين هر دو آزمون 13 روز وقت داريد تا مطالب برنامه‌ي راهبردي را مديريت کنيد و در دفتر برنامه‌ريزي ثبت کنيد. پس مي‌توانيد مطالب را بر اساس توانايي‌هاي‌تان شخصي‌سازي کنيد.

طبق برنامه‌ي راهبردي در هر آزمون يک درس عمومي از کتاب زرد عمومي آورده شده است تا با سؤالات کنکور، بودجه‌بندي، نحوه‌ي طرح سؤال توسط طراحان کنکور و... آشنا شويد.

توصيه مي‌کنم در هر نوبت از روز به يکي از روش‌هاي گفته‌شده در يک يا چند نوبت تست‌ها را در برنامه‌ي روزانه‌ي خود قرار دهيد و تست بزنيد. براي اين‌که بتوانيد در هر آزمون براي يک درس تست بزنيد از روش تست دانش استفاده کنيد بدين صورت:

- روز اول: با دانش اوليه‌ي خود به سراغ تست‌ها برويد و به پاسخ‌گويي تست‌ها بپردازيد. در انتهاي 40 دقيقه زمان مشخص کنيد که يادگيري‌هاي‌تان در چه وضعيتي قرار دارد.

- روز دوم: با توجه به اين‌که تحليل دقيقي از 40 تست روز اول داشته‌ايد مي‌توانيد با دانش افزوده‌اي که کسب کرده‌ايد به 40 تست روز دوم بپردازيد و سپس تست‌ها را تحليل کنيد.

- روز سوم: با توجه به اين‌که تحليل دقيقي از 40 تست روز اول و روز دوم داشته‌‌ايد مي‌توانيد با دانش افزوده‌اي که در اين دو روز کسب کرده‌ايد به 40 تست روز سوم بپردازيد.

- روز چهارم: مانند روزهاي قبل به دانش خودتان بيفزاييد.

- اين روند را در هر آزمون براي هر درس سپري کنيد و در هر آزمون يک درس را به خوبي شناسايي کنيد که در چه مبحث‌هايي قوت و ضعف داريد. اين روند را براي درس‌هاي ديگر استفاده کنيد و شناخت دقيقي از چهار درس عمومي را در تابستان کسب کنيد.

در تست دانش، اين ويژگي را به دست خواهيد آورد که هر روز يک دانش جديد به دانش اوليه‌تان افزوده شود و قابليت و استدلال شما از آن درس بالا رود.

شما چه روش و استراتژي‌اي براي خواندن درس‌هاي عمومي پيشنهاد مي‌کنيد؟

Menu