سال سومی‌ها در تابستان به فکر رتبه‌ی خود باشید

سال سومی‌ها هم‌اکنون امتحانات خود را به اتمام رسانده‌اید و استراحت کرده‌اید. به چند توصیه‌ی مهم توجه داشته باشید تا رتبه‌ی کنکور سال 93 را برای خود بسازید.

سال سومی‌ها در تابستان به فکر رتبه‌ی خود باشید

سال سومي‌ها هم‌اکنون امتحانات خود را به اتمام رسانده‌ايد و استراحت کرده‌ايد. به چند توصيه‌ي مهم  توجه داشته باشيد تا رتبه‌ي کنکور سال 93 را براي خود بسازيد.

1.    دکارت مي‌گويد: «يادگيري چيزي نيست جزء طبقه‌بندي.» مي‌توانيد از هم‌اکنون مطالب سال سوم خود را دسته‌بندي کرده و يادگيري‌هاي خود را مشخص کنيد تا بدانيد قرار است در تابستان بر روي کدام مبحث وقت بيش‌تري بگذاريد تا از تابستان براي رتبه‌تان ذخيره‌سازي کنيد.

2.    افرادي در کنکور موفق هستند که توانايي ترکيب مطالب يک مبحث را داشته باشند. دانش‌آموزان سال سوم به فکر اين باشيد که در تابستان مطالب سال سوم و دوم را با هم ترکيب کنيد و نقاط مشترک هر موضوع را بيابيد؛ زيرا اين ايستگاه جبراني بهترين فرصت است؛ پس قدر اين لحظات را بدانيد.

3.    دومين فرايند شناختي بلوم «فهميدن» است. تابستان بهترين زمان براي فکر کردن بر روي مباحث سال سوم و دوم است تا بتوانيد مطالب را خلاصه‌نويسي کنيد و در پاييز نسبت به تابستان که وقت کم‌تري داريد دفتري براي نکاتي که خلاصه کرده‌ايد داشته باشيد.

4.     تثبيت، سومين مرحله از 5 مرحله‌ي مطالعه‌ي درسي است. در تابستان درس‌هاي نگاه به گذشته را با تمرين و تکرار تست‌هاي سراسري و کتاب دوسالانه تضمين کنيد. تمرين زياد باعث مي‌شود مطالب را فراموش‌ نکنيد و در حافظه‌ي بلندمدت شما حفظ شوند.

5.    تابستان بهترين فرصت است تا مطالب را به صورت مفهومي ياد بگيريد. مطالب نگاه به گذشته را به سه شکل- به زبان معلم، به زبان خودتان و براي ديگران- مرور کنيد.

داوطلباني که اين نکات را در برنامه‌ي خود قرار دهند و بهترين‌هاي خود را در تابستان کشف کنند توانايي آن را دارند که بهترين رتبه را براي خود بسازند.

Menu