بهترین آموخته‌های‌تان را تثبیت کنید

روزهای باقی‌مانده، روزهای طلایی هر دانش‌آموز سخت‌کوش و برتر است. در زمان باقی‌مانده دانش‌آموزانی می‌توانند رتبه‌ی خود را جابه‌جا کنند که برنامه‌ی مشخصی برای خود داشته باشند و برای موفقیت بیش‌تر ...

بهترین آموخته‌های‌تان را تثبیت کنید

روزهاي باقي‌مانده، روزهاي طلايي هر دانش‌آموز سخت‌کوش و برتر است. در زمان باقي‌مانده دانش‌آموزاني مي‌توانند رتبه‌ي خود را جابه‌جا کنند که برنامه‌ي مشخصي براي خود داشته باشند و براي موفقيت بيش‌تر از بين کارهاي خود بهترين و برترين‌ها را در اولويت قرار دهند. يکي از بهترين و برترين کارها تثبيت آموخته‌هايي است که هر فرد موفق براي خود به صورت‌هاي مختلف آماده کرده است. اين آموخته‌ها عبارت‌اند از:

1. مطالب و نکاتي که در کتاب خودآموزي جمع‌آوري کرده‌ايد؛ در زمان باقي‌مانده مي‌توانيد در 5 نيم‌روز با مرور و مطالعه‌ي اين کتاب گرانبها آموخته‌هاي خود را تثبيت کنيد.

2. نکات و دست‌نوشته‌هايي که بعد از مطالعه يا هنگام مطالعه جمع‌آوري کرده‌ايد و در دفترچه‌هاي نکات خود نوشته‌ايد، بسيار کارساز و مؤثر است؛ پس با مرور آن‌ها مطالب خود را تثبيت کنيد.

3. هنگام تمرين و تست کتاب، نکاتي را مشاهده مي‌کرديد که جديد بودند. مرور و تثبيت اين نکات باعث خواهد شد تا در کنکورهاي بعدي بتوانيد بسته‌ي ده‌دهي خود را افزايش دهيد.

4. تحليل کردن يکي از حيطه‌هاي شناختي بلوم و يکي از عوامل مهم براي کشف نکات ترکيبي از همديگر است. جلد دوم کتاب زرد اختصاصي و زرد عمومي و نکته‌هايي که مارک‌دار شده‌اند براي تثبيت آموخته‌هاي‌تان کارگشا خواهند بود.

5. هنگامي که آزمون مي‌دهيد با سؤالاتي مواجه مي‌شويد که ناقص فراگرفته‌ايد يا نکته‌اي از آن را فراموش کرده‌ايد. توجه به اين مباحث و تثبيت آن‌ها بسيار ضروري است.

به نظر شما کدام مطلب بهترين آموخته‌ي شماست؟

 

Menu