راه‌های افزایش سرعت مطالعه چیست؟

سرعت مطالعه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر دانش آموزی هست و همه دانش آموزان به دنبال راه هایی هستند تا بتوانند سرعت مطالعه خود را بدون این که کیفیت کار خود را پایین بیاورند، افزایش دهند.

راه‌های افزایش سرعت مطالعه چیست؟

سرعت مطالعه یکی از مهم ترین دغدغه های هر دانش آموزی هست و همه دانش آموزان به دنبال راه هایی هستند تا بتوانند سرعت مطالعه خود را بدون این که کیفیت کار خود را پایین بیاورند، افزایش دهند.

خط بری : روشی برای افزایش سرعت مطالعه

قبل از اینکهما چیزی رو بفهمیم اون مسئله باید از طریق حواس پنجگانه ما به مغزمون برسه. مسئله اینجاست که اکثر ما با حواس بینایی و شنوایی مطالعه می کنیم. ولی اگهبتونیم یه حس دیگه، یعنی لامسه رو درگیر مطالعه کنیم (با خط بری کردن) احتمال این که حواسمون پرت چیز دیگه ای بشه کمتره و همچنین باعث میشه با چشممون برنگردیم به عقب و یا خطی که هستیم رو گم کنیم. انجام مداوم این تمرین باعث افزایش سرعت مطالعه دانش آموزان میشه. خط بری باید با انگشت اشاره باشه و سعی ما هم باید بر این باشه چشممون با انگشتمون هماهنگ باشه

هدف مطالعاتی خودتون رو مشخص کنید

برنامه ریزی کردن و اینکهبدونیم قراره کجا برسیم، می تونه به شدت باعث افزایش سرعت مطالعه ما بشه.اما حتی اگهبرنامه ریزی خاصی ندارید، قبل از هر بخش مطالعاتی بنویسید که قراره چند صفحه مطالعه کنید و سعی کنید تمام تلاشتون رو بکنید تا به اون هدف تعیین شده در زمان مشخص برسید.

سرعت مطالعه خودت روافزایش بده

هر دفعه که خواستید هدف گذاری کنید، سعی کنید یک صفحه بیشتر از اون چیزی که دفعه قبل مطالعه داشتید بخونید و کم کم با این کار سرعت مطالعه خودتون رو افزایش بدید.       می تونید یه برگه برای خودتون داشته باشید و رکوردی که هر دفعه می زنیدرو یادداشت کنید.

Menu