خردمندانه آزمون بدهیم

این روزها که در دوران جمع‌بندی نیم‌سال اول به سر می‌بریم برای کنکوری‌ها بسیار حائز اهمیت است.

خردمندانه آزمون بدهیم

این روزها که در دوران جمع‌بندی نیم‌سال اول به سر می‌بریم برای کنکوری‌ها بسیار حائز اهمیت است. نحوه‌ی جمع‌بندی مطالب نیم‌سال اول، صحیح بودن روش جمع‌بندی، تاثیرگذاری آن و میزان یادگیری بسیار مهم است.

پس برای رسیدن به نتیجه‌ی ایدئال باید روش صحیحی را انتخاب کرد و به آن پایبند بود تا این روش اصولی و درست اجرا شود. شبیه‌سازی شرایط آزمون در منزل، انتخاب سوالات مناسب برای جمع‌بندی مطالب (مثلاً کنکور سال‌های اخیر)، رعایت اصول و تکنیک‌های حل تست و... همه لازم و ضروری است، ولی رعایت و تمرین کردن دو روش در این بین بسیار مهم و کلیدی خواهد بود.

  • زمان‌های نقصانی

  • استراتژی بازگشت

قبلا با تکنیک‌های «زمان‌های نقصانی» و «ضربدر منها» آشنا شده و یاد گرفتید چگونه سوالات خود را شناسایی و دسته‌بندی کنید.

شما در انتهای آزمون با به‌کارگیری دو روش گفته شده زمان ذخیره شده‌ای در اختیار خواهید داشت. می‌توانید این روش‌ها را در خانه هم تمرین کنید. حال سوال اینجاست چگونه باید از این زمان استفاده کرد؟ در اینجا استراتژی بازگشت به شما کمک خواهد کرد.

توجه داشته باشید که این زمان ذخیره شده به راحتی به دست نیامده و یک فرصت طلایی است که باید از آن به صورت بهینه استفاده شود. اینکه در این زمان سراغ سوالاتی بروید که احتمال پاسخ دادن به آن بالاست، مهم است. پس در استراتژی بازگشت شما باید قدرت انتخاب صحیح داشته باشید. در چه زمانی به سراغ کدام سوال رفته و چقدر برای آن زمان صرف کنید.

Menu