چگونه برای آزمون آماده‌تر باشیم؟

در ابتدا باید یک برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای مطالعه‌ی خود پیش‌بینی کنیم، به نحوی که در این برنامه تعادل مطالعاتی بین درس‌های عمومی و اختصاصی و تستی و تشریحی رعایت شده باشد.

چگونه برای آزمون آماده‌تر باشیم؟

در ابتدا باید یک برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای مطالعه‌ی خود پیش‌بینی کنیم، به نحوی که در این برنامه تعادل مطالعاتی بین درس‌های عمومی و اختصاصی و تستی و تشریحی رعایت شده باشد. بدین طریق که بعد از مطالعه، دو بازه‌ی یک ساعت و نیمه از دو درس اختصاصی، یک درس عمومی مطالعه شود و اینکه مطالعه‌ی هر درس در هفته‌ی اول بیشتر به صورت تشریحی و در هفته‌ی دوم بیشتر به صورت تستی صورت گیرد که جهت فرایند حل تست می‌توان در هفته‌ی اول از کتاب‌های آبی و در هفته‌ی دوم از کتاب‌های سه‌سطحی استفاده کرد.

باید توجه داشت که ساعات اختصاص داده شده برای هر درس باید متناسب با اهمیت و ضریب آن درس در کنکور سراسری باشد.

توصیه بر این است که دانش‌آموز پایان هفته‌ی اول آزمونی شبیه‌سازی‌شده طبق زمان استاندارد برگزار کند و بدین طریق به نقاط ضعف خود پی ببرد و در روزهای پایانی تا آزمون سعی در بهبود آن‌ها کند؛ سپس به مطالعه‌ی کتاب خودآموز بپردازد. این آزمون یک آزمون هدف‌گذاری است. همچنین دانش‌آموزانی که اشتباهاتشان در آزمون زیاد است می‌توانند از کتاب اشتباهات متداول استفاده کنند.

نهایتا در روز آخر هدف‌گذاری واقع‌بینانه‌ی خود را برای هر درس در آزمون مشخص کند تا با چشمی باز و ذهنی آگاه آزمون را آغاز کند.

Menu