از همه‌ی امکانات و آموزه‌های کانون استفاده کنید

آزمون اصلی، کارنامه‌ی آزمون، دفتر برنامه‌ریزی، تحلیل آزمون، برنامه‌ی راهبردی، آزمون هدف‌گذاری

از همه‌ی امکانات و آموزه‌های کانون استفاده کنید

آزمون اصلی، کارنامه‌ی آزمون، دفتر برنامه‌ریزی، تحلیل آزمون، برنامه‌ی راهبردی، آزمون هدف‌گذاری

آزمون‌های مشابه پارسال، رفع نواقص یادگیری، آزمون مشابه پارسال، پیوستگی

آزمون اصلی

با حضور پیوسته در آزمون‌ها دانش، یادگیری‌ها و مهارت‌های خود را محک می‌زنید. اطلاعات با آزمون‌دادن بازچینش می‌شوند و از مسیر جدیدتری یاد می‌گیرید.

کارنامه آزمون

چند از ده هر درس مشخص می‌شود. عملکرد خود را در آزمون با آنچه از قبل هدف‌گذاری کرده‌اید، مقایسه کنید. مقایسه‌ی هدف‌گذاری‌های قبلی با نتیجه‌ی آزمون نقطه‌ی شروع بررسی کمی و کیفی مطالعه خواهد بود.

دفتر برنامه‌ریزی

با بررسی دفتر برنامه‌ریزی میزان ساعت مطالعه و تعادل در درس‌ها را بررسی خواهید کرد. صفحه‌ی 182 را بررسی کنید. تعادل ساعات مطالعه چگونه‌اند؟ آیا نتیجه‌تان با میزان ساعت مطالعه‌تان تطابق دارد؟

تحلیل آزمون

نقاط قوت شما در چه درس‌ها و مباحثی است؟ نواقص یادگیری شما کدام‌اند؟ کدام درس؟ کدام مبحث؟ چرا؟ دفتر برنامه‌ریزی و روش‌های خود را بررسی کنید. دلیل اشتباهات شما در درس‌ها چیست؟ تست‌های مهم را نشان‌دار کنید. از فیلم‌های حل سؤالات در سایت کانون استفاده کنید. سعی کنید پاسخ‌های غلط و نزده را قبل از مراجعه به پاسخ‌نامه یا دیدن فیلم حل سؤالات، حل کنید. با این کار، اطلاعات شما تا حد ممکن طبقه‌بندی می‌شوند.

برای رفع نواقص یادگیری چند کار را انجام دهید. در هر آزمون نواقص یادگیری‌تان را شناسایی کنید و دلیل بروز آن‌ها را مشخص کرده و آن‌ها را رفع کنید. در آزمون‌های بعد که همان تیپ سؤالات تکرار می‌شوند، بررسی کنید که آیا اشتباهات‌تان تکرار شده‌اند یا خیر. به کارنامه‌ی اشتباهات و بازیابی سؤال‌محور و کارنامه‌ی مبحثی مراجعه کنید. در پایان هر نیم‌سال، از جزوه‌ی هوشمند نهایت بهره را ببرید و از بررسی و رفع نواقص یاگیری خود اطمینان پیدا کنید. جزوه‌ی هوشمند سؤالات منتخب دشوار و نزده را به شما نشان می‌دهد.

برای آزمون بعد هدف‌گذاری کنید

در یک یا چند درس، می‌خواهید چند از ده آن‌ها چقدر رشد ‌کند؟ آیا هدف‌گذاری‌تان رؤیایی است یا در دسترس؟ برای رسیدن به هدف‌گذاری چه کارهایی می‌کنید؟ چند ساعت مطالعه؟ از چه منابعی؟ با چه روشی؟

برنامه‌ی راهبردی

برنامه‌ی راهبردی را به‌دقت بررسی کنید. برنامه‌ریزی کنید. برای برنامه‌ریزی از دستاوردهای آزمون یا آزمون‌های قبل استفاده کنید. تا روز پنج‌شنبه برنامه را اجرا کنید.

در آزمون هدف‌گذاری شرکت کنید

کارنامه بگیرید. وضعیت چند از ده آزمون با هدف‌گذاری‌تان چگونه است؟ مانند آزمون اصلی دفتر برنامه‌ریزی را بررسی کنید. برای افزایش ساعت مطالعه چه کار خواهید کرد؟ کدام درس‌ها با چه اولویتی؟ برای تثبیت یا اصلاح روش‌ها چه کار خواهید کرد؟ دهک‌ها را بررسی کنید. آیا تعادل دهکی دارید؟ کدام درس‌ها نسبت به درس‌های دیگر، در دهک بالاتری قرار دارند؟ هرچه دهک کمتر باشد، بهتر است. برای ایجاد تعادل در دهک‌ها چه کار خواهید کرد؟ علت تعادل‌نداشتن دهکی را هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت، ریشه‌یابی کنید.

برای هفته‌ی دوم برنامه‌ریزی کنید. هوشمندانه تلاش کنید و ادامه دهید.

روز چهارشنبه یا پنج‌شنبه در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت کنید.

در این آزمون آیا به همه‌ی درس‌ها پاسخ می‌دهید یا به یک یا چند درس؟ کدام درس‌ها؟ درس‌هایی که برایشان هدف‌گذاری کرده‌اید کدام درس‌ها هستند؟ درس‌های چالشی؟ درس‌های قوی؟

نواقص یادگیری آزمون مشابه پارسال را رفع کنید. نکات جمع‌بندی‌شده‌ی آزمون اصلی قبل، آزمون هدف‌گذاری، آزمون مشابه سال قبل و تست‌های طی دو هفته را مرور کنید. در آزمون اصلی بعدی شرکت کنید.

در انتهای هر آزمون دوباره این چرخه را تکرار کنید. فراموش نکنید تفاوت افراد در ادامه‌دادن کارهاست. ادامه دهید. متمرکز باشید. پیوسته و هدفمند تلاش کنید. حتماً موفق خواهید شد.

Menu