5 گام مؤثر برای موفقیت در آزمون تیزهوشان

نهمی‌های عزیز، امسال آزمون مهم مدارس تیزهوشان را در پیش دارید که برای موفق‌شدن در آن باید از همین الان برنامه‌ای ویژه تدارک ببینید.

5 گام مؤثر برای موفقیت در آزمون تیزهوشان

نهمی‌های عزیز، امسال آزمون مهم مدارس تیزهوشان را در پیش دارید که برای موفق‌شدن در آن باید از همین الان برنامه‌ای ویژه تدارک ببینید. با توجه به اینکه این روزها اکثر زمان خود را در منزل سپری می‌کنید، اگر بتوانید برنامه‌ی مطالعاتی خود را در منزل مدیریت کنید و اصولی پیش بروید، حتماً موفق خواهید شد. برای مدیریت و اولویت‌بندی کارهای خود به نکات زیر توجه کنید تا شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کند.

1. برنامه‌ریزی: حتماً از دفتر برنامه‌ریزی استفاده کنید و ساعت مطالعه‌ی خود را در آن بنویسید تا با بررسی آن‌ها بتوانید در جهت بهبود آن‌ها حرکت کنید. پس از تنظیم برنامه‌ی هفتگی خود، با اولیا یا پشتیبان خود مشورت کنید تا در صورت لزوم، تغییرات لازم را در آن اعمال کنید.

2. پیش‌خوانی: اگر بتوانید قبل از تدریس معلم، مطالب جدید را مطالعه کنید، یادگیری‌تان چند برابر خواهد شد.

3. مطالعه‌ی متعادل: مطالب کتاب درسی را کامل و دقیق یاد بگیرید. توجه داشته باشید که تمام درس‌ها اهمیت و جایگاه ویژه‌ی خود را دارند. از هیچ‌کدام غافل نشوید. ابتدا به سؤالات تشریحی هر درس پاسخ دهید و وقتی یادگیری‌تان کامل شد، به سراغ حل سؤالات تستی بروید.

4. شرکت در آزمون‌های برنامه‌ای: بهتر از هرکسی، خودتان نقاط قوت و ضعف خود را می‌شناسید. با شرکت‌کردن در آزمون‌های برنامه‌ای کانون و بررسی نتایج آن می‌توانید اشکالات خود را بشناسید و روش‌های موفق خود را کشف کنید و آن‌ها را به سایر درس‌ها تعمیم دهید.

5. تلاش و پشتکار: لازمه‌ی موفق‌شدن در هر کاری، ادامه‌دادن آن است. اگر تلاش و جدیت کافی به خرج دهید، قطعاً به هدفی که دارید، خواهید رسید.

Menu