با یادگیری فعال در آموزش‌های غیرحضوری بدرخشید

نزدیک به یک سال است که دنیا در حال رویارویی با پدیده‌ی نوظهور و مخرب ویروسی است و آموزش‌های حضوری به کمترین حد خود در مدارس رسیده است

با یادگیری فعال در آموزش‌های غیرحضوری بدرخشید

نزدیک به یک سال است که دنیا در حال رویارویی با پدیده‌ی نوظهور و مخرب ویروسی است و آموزش‌های حضوری به کمترین حد خود در مدارس رسیده است؛ آموزش‌هایی که با حضور معلم و دانش‌آموز در مدرسه و مباحثه‌های زیبا سبب شکوفایی و رشد تحصیلی دانش‌آموزان می‌شد. برای پیشگیری از افت تحصیلی دانش‌‌آموزان، نباید دست روی دست گذاشت و صرفاً به آموزش معمولی مطالب از طریق شبکه‌های مجازی، بستر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های تلویزیونی بسنده کرد.

امسال برای دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم، اهمیت دوچندان دارد. هم باید با قدرت برای آزمون‌های نهایی خرداد آماده شوند و هم درس‌های پرحجم پایه را در کنار درس‌های دوازدهم برای کنکور، مطالعه و جمع‌بندی کنند که به کار و زمان بیشتری نیاز دارد.

روش‌های «یادگیری فعال» را در برنامه‌ی مطالعاتی روزانه جای دهید. می‌توانید از طریق لوح‌های مفهومی و فیلم‌های آموزشی، آشنایی اولیه و خوبی با مفاهیم به دست آورید. در این صورت مشتاقانه پیگیر درس معلم خواهید بود و موشکافی و تحلیل آموخته‌ها را با هیجان بیشتری پیش خواهید برد. کنجکاوانه به مطالب آموخته‌شده بیندیشید. پیش‌نیازها و کاربردهای آن مفهوم و همچنین نمونه‌پرسش‌های طرح‌شده از آن مطالب را بررسی کنید. در رفع اشکال آموخته‌ها و نکات چالشی فعال‌تر باشید و از فرصت‌های حضور در مدرسه و دیدار با دوستان و دبیران برای این موضوع مهم بهره ببرید.

لحظه‌هایتان تماشایی.

Menu