تابستان فرصت خوب یادگیری مهارت‌های زندگی است

فصل تابستان فرصت خوبی برای یادگیری مهارت‌های زندگی است. مهارت‌های زندگی را همه در جریان خود زندگی می‌آموزیم و تجربه می‌اندوزیم

تابستان فرصت خوب یادگیری مهارت‌های زندگی است

فصل تابستان فرصت خوبی برای یادگیری مهارت‌های زندگی است. مهارت‌های زندگی را همه در جریان خود زندگی می‌آموزیم و تجربه می‌اندوزیم؛ همان‌ طور که پزشک جراح ماهر جراحی را با تمرین و تکرار عمل جراحی می‌آموزد و نویسنده‌ی توانا نوشتن را با نوشتن. عمل جراحی یا نویسندگی مهارتی ارثی یا مادرزادی نیست، بلکه همچون هر مهارت دیگری، تنها از طریق تمرین و تکرار در عمل به دست می‌آید.

یکی از روش‌های بسیار باارزش یادگیری، گفت‌وگوست. ما با پدر و مادر و خواهر و برادر بزرگ‌تر یا کوچک‌تر یا دوستان هم‌کلاسی خود گفت‌وگو می‌کنیم تا بیشتر یاد بگیریم. اصلاً گفت‌وگو‌کردن بهانه‌ای برای بیشتر دانستن است؛ به همین دلیل برای استفاده‌ی بهتر از هر گفت‌وگویی برنامه‌ریزی می‌کنید. قلم و کاغذ بردارید و هر‌چه را می‌خواهید بدانید و بفهمید، بنویسید تا از موضوع و هدفی که در این گفت‌وگو دنبال می‌کنید، منحرف نشوید. به‌طورکلی در هر کاری که می‌کنید، برای اینکه بیشترین بهره را ببرید، برنامه‌ریزی داشته باشید و هدف را گم نکنید.

منبع :

Menu