مدیریت زمان و روش‌های موفقیت در آن

ممکن است حل سوال برای شما زمان‌بر باشد و برای پیدا کردن جواب یا دقت در جواب یا صورت سوال نیاز به فکر کردن یا حل کردن با کمک راه‌حل‌های طولانی داشته باشید.

مدیریت زمان و روش‌های موفقیت در آن

1. تکنیک ضربدر- منها

  • سوالات ممکن است آسان، متوسط یا دشوار باشند. ممکن است حل سوال برای شما زمان‌بر باشد و برای پیدا کردن جواب یا دقت در جواب یا صورت سوال نیاز به فکر کردن یا حل کردن با کمک راه‌حل‌های طولانی داشته باشید. برای حل این مشکل هنگام جواب دادن به سوالات از دو علامت – و × در کنار سوالات استفاده کنید. ابتدا جواب سوالاتی را که مطمئن هستید در پاسخ‌نامه علامت بزنید و اگر سوالی را بلد هستید ولی وقت‌گیر است و نیاز به صرف زمان بیشتری دارد، آن را با علامت × مشخص کنید. سوالاتی را که اصلا بلد نیستید با علامت – مشخص کنید. در آخر می‌توانید به سراغ سوالاتی ک علامت × زده‌اید بروید و در وقت اضافه و با کمک استراتژی بازگشت به آن‌ها پاسخ دهید. مزیت این کار این است که شما یک بار سوالات را خوانده‌اید و سوالات آسان را جواب داده‌اید و زمان مناسبی را برای پاسخ به سوالات زمان‌بر دارید.

  • 2. تکنیک زمان‌های نقصانی

  • برای هر درس کمی کمتر از زمان پیشنهادی در دفترچه‌ی سوال در نظر بگیرید. این یک روش مکمل برای روش ضربدر-منها است. سعی کنید سوال‌های هر درس را در زمانی کوتاه‌تر از زمان پیشنهادی به اتمام برسانید. در کنکور سراسری زمان درس‌های عمومی یعنی درس‌های ادبیات، دین‌وزندگی، عربی و زبان انگلیسی هر کدام بین هفده تا بیست دقیقه پیشنهاد شده است. ما برای این درس‌ها زمان نقصانی را پانزده دقیقه پیشنهاد کرده‌ایم. وقتی این زمان‌ها را رعایت کنید در پایانِ درس‌های عمومی پانزده دقیقه وقت اضافه خواهید داشت و می‌توانید به سراغ درس‌ها و سوالاتی که ضروری، مهم‌تر و همچنین وقت‌گیرتر بوده بروید.

  • این روش‌های نیاز به تمرین در منزل دارد تا بعد از مدتی پیشرفت در آزمون‌ها داشته باشید.

Menu