امتحانات، ساده‌ترین اهرم پیشرفت

همیشه دوران امتحانات در ذهن همه، دوره‌ای سرشار از تلاش و مطالعه است.

امتحانات، ساده‌ترین اهرم پیشرفت

همیشه دوران امتحانات در ذهن همه، دوره‌ای سرشار از تلاش و مطالعه است. هر تغییری که در تعداد صفحات و یا حالت برگزاری آن باشد، در نهایت به مطالعه و تلاش می‌رسیم.

دانش‌آموزی که درس‌ها را دقیق مطالعه می‌کند و خلاصه‌برداری و تکرار در برنامه‌اش وجود دارد، به هر مدل سوالی به خوبی پاسخ می‌دهد، خواه این سوال تستی باشد یا تشریحی. همیشه تاکید می‌شود که بعد از مطالعه‌ی درس‌ها سوالات متنوعی حل کنید، زیرا حل سوال باعث درک عمیق‌تر مطالب می‌شود. حال این سوال چه تستی باشد و چه تشریحی، در هر دو حالت ذهن را به درک عمیق مطلب سوق خواهد داد. پس برای ذهنتان معما نسازید. تستی خواندن و تشریحی خواندن باید هم‌زمان باشد.

فردی که روی مطالب درسی تسلط دارد خیالش از دوران امتحانات راحت است. با حل کردن چند سوال از کتاب‌های پرتکرار کانون، ذهن دبیر و طراح سوال را می‌خواند. حتی با بررسی نکاتی که در کتاب‌های سه‌سطحی و آبی علامت زده نیز مهارت خود را تقویت می‌نماید. به این نکته دقت کنید که دوران امتحانات کمکی برای جمع‌بندی است یا به بیانی دیگر، مطالعه برای امتحانات، خود نوعی جمع‌بندی است. پس با انرژی بیشتر، تلاشی چندبرابر داشته باشید.

قبل از شروع امتحانات، کانون یک آزمون هدیه‌ی جمع‌بندی طراحی نموده که در تاریخ 9 خرداد برگزار می‌شود، یعنی دقیقا یک هفته قبل از شروع امتحانات تا با آرامش به این دوره وارد شوید. جالب‌تر این که در 2 خرداد شما خیالتان از مرور پایه راحت شده است. مهم‌ترین خصوصیت ذهن یک فرد موفق، آرامش اوست که با دقت و بررسی زمان‌بندی آزمون‌های فوق‌العاده‌ی امسال کانون، متوجه می‌شویم که این طراحی چقدر به فکر آرامش ذهنی دانش‌آموزان بوده است.

پس از دوران امتحانات، آمادگی شما چند برابر بالاتر می‌رود. در واقع امتحانات یک اهرم جابه‌جا‌کننده برای پیشرفت شما به چندین و چند پله بالاتر است. تعداد پله‌هایی که اهرم امتحانات شما را بالا خواهد برد، بستگی به میزان تلاشی دارد که هر فرد در این دوران انجام خواهد داد.

Menu