بازگشت عمومی‌ها، این بار پررنگ‌تر از قبل

پس از سپری شدن تابستان و جایگاه ویژه‌ای که درس‌های عمومی در برنامه‌ی مطالعاتی تابستان داشت با آغاز مهر به سراغ یک برنامه‌ی متعادل با حاکمیت اختصاصی‌ها و متعادل‌سازی بین درس‌های عمومی و اختصاصی رفتیم.

بازگشت عمومی‌ها، این بار پررنگ‌تر از قبل

پس از سپری شدن تابستان و جایگاه ویژه‌ای که درس‌های عمومی در برنامه‌ی مطالعاتی تابستان داشت با آغاز مهر به سراغ یک برنامه‌ی متعادل با حاکمیت اختصاصی‌ها و متعادل‌سازی بین درس‌های عمومی و اختصاصی رفتیم. در روزهای بعد از عید و پروژه‌ی ششم زمان و زمینه برای بازگشت پررنگ عمومی‌ها به برنامه‌ی راهبردی مساعد است.

یکی از ویژگی‌های درس‌های عمومی فرّار بودن آن‌هاست که به تبع آن مرور، تمرین، تکرار و استمرار در مطالعه‌ی آن‌ها نقش به سزایی در کسب نمره‌ی ایده‌آل دارد. ابزار این کارِ ویژه نیز مهیاست: کتاب زرد عمومی!

هدف و ابزار آماده شد...

فرصت‌سازی به کمک برنامه‌ی راهبردی انجام می‌گیرد تا با یک کار ویژه‌ی تعریف شده بتوان وضعیت درس‌های عمومی را بهبود و ارتقا داد. بعد از پروژه‌ی ششم از 20 فروردین تا 20 اردیبهشت (قبل از آغاز امتحانات پایان‌ترم) هر شب یک مجموعه سوال کنکوری از کتاب زرد عمومی حل کنید.

روش بازیابی آموخته‌ها و توام با آن تحلیل سوالات حل شده و رجوع به پاسخنامه‌ی تشریحی رفته‌رفته میزان تسلط شما را بر درس‌های عمومی افزایش خواهد داد. اصلی‌ترین فایده‌ی این روش شناسایی عدم یادگیری‌ها و قسمت‌های فراموش‌شده است که تکرار روزانه‌ی آن به بهترین شکل ممکن باعث رفع و رجوع آن‌ها خواهد شد. با این پایه‌سازی قوی و اصولی در دوران جمع‌بندی خیالمان از بابت درس‌های عمومی راحت خواهد بود.

Menu