برنامه‌ی راهبردی یا لیگ برتر درسی

اگر به لیگ برتر فوتبال دقت کنید می‌بینید که به دو نیم‌فصل تقسیم می‌شود، همان‌طور که ما در برنامه‌ی راهبردی دو نیم‌سال داریم.

برنامه‌ی راهبردی یا لیگ برتر درسی

اگر به لیگ برتر فوتبال دقت کنید می‌بینید که به دو نیم‌فصل تقسیم می‌شود، همان‌طور که ما در برنامه‌ی راهبردی دو نیم‌سال داریم. همان‌طور که یک تیم در طول فصل طبق برنامه‌ی لیگ با تیم‌های مختلف بازی می‌کند شما هم طبق برنامه‌ی راهبردی آزمون می‌دهید. بهتر است از خود تیم شروع کنیم؛ اول این‌که شما در این تیم چند پست دارید:

۱:بازیکنِ همه‌ی این بازی‌ها (آزمون‌ها) خود شما هستید.

۲:خود بازی حکم آزمون را دارد.

۳:تماشگران این بازی پدر و مادر و اعضای خانواده‌ی شما هستند. همان‌طور که تماشاگران همه‌جوره از تیم خود حمایت می‌کنند و پشتیبان آن هستند و با تشویق‌ها و حضورشان باعث دلگرمی بازیکنان تیم می‌شوند، ، خانواده هم حامی شما هستند.

۴:سرمربی این تیم خود شما هستید، چرا که اگر به تیم‌های فوتبال دقت کرده باشید هر چه قدر هم سرپرست، کمک‌مربی، آنالیزور و مسئول‌های تیم به سرمربی پیشنهادی بدهند و بگویند فلان کار را انجام دهید، در آخر خود سرمربی تصمیم‌گیرنده است. همان‌طور که اگر شما خودتان تصمیم به درس خواندن نگرفته باشید کسی نمی‌تواند شما را مجبور کند. پس تصمیم‌گیرنده‌ی اول و آخر خود شما هستید که باید تصمیم بگیرید و به آن عمل کنید.

۵:کمک‌مربی و آنالیزور تیم شما هم پشتیبان و مشاوری است که دارید، چرا که آن‌ها بازی شما را آنالیز کرده و نقاط قوت و ضعف را به شما گفته و برای شما راه‌حل‌های در نظر می‌گیرند.

۶:داور این بازی‌ها نیز خود شما هستید. چرا که بعد از آزمون عملکرد خود و مقدار تمرین و بدنسازی (مقدار درس خواندن و حل تست) خود را با نتیجه‌ایی که گرفته‌اید مقایسه کرده و برای بهبود آن تلاش می‌کنید.

حالا بهتر است به سراغ برنامه‌ی راهبردی برویم. همان‌طور که هر تیمی در لیگ برتر هدفش قهرمانی است، هدف ما هم از آزمون دادن،کسب آمادگی برای آزمون مهم و سرنوشت‌ساز خود یعنی کنکور یا آزمون‌های مدارس تیزهوشان و نمونه‌دولتی است.

اگر دقت کرده باشید ممکن است در لیگ یک تیم در یک یا دو بازی امتیاز از دست داده باشد، اما در یک بازی در صدد جبران امتیازهای از دست رفته برمی‌آید. به این بازی، فرصت‌های جبرانی می‌گوئیم. همان‌طور که در برنامه‌ی راهبردی ایستگاه جبرانی داریم و اگر برای یک آزمون، مبحث یا درسی را نتوانستیم بخوانیم و به آزمون برسانیم، در آزمون جبرانی این مساله را جبران می‌کنیم.

چه ما و چه تیم‌های داخل لیگ همه‌ی تلاشمان را می‌کنیم که خود را برای فینال آماده کنیم. فینال برای ما همان کنکور یا آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه‌دولتی است.

 داخل لیگ بین دو نیم‌فصل فاصله‌ای است که تیم‌ها نقل‌وانتقال داشته باشند. ما هم در برنامه‌ی راهبردی چنین فرصتی داریم. به این صورت که ما بین دو نیم سال کتاب‌هایی را که برای درس خواندن احتیاج داریم تهیه می‌کنیم و آن‌هایی را که کاربردی برای ما ندارند یا مطلوب نیستند تعویض می‌کنیم.

بعد از آن همه ی تیم‌ها وارد اردو‌هایی می‌شوند تا تیم را به حداکثر آمادگی برسانند. برای ما دانش‌آموزان مهم‌ترین و بهترین زمان کسب کردن حداکثر آمادگی، ایام نوروز است. چرا که ما باید مانند تیم‌هایی که در اردو نقاط قوت خود را تثبیت می‌کنند و نقاط ضعف خود را تقویت می‌کنند، در دوران طلایی نوروز درس‌هایی را که خوانده‌ایم جمع‌بندی کرده، نقاط قوت خود را تثبیت و نقاط ضعف خود را تقویت کنیم.

همه تیم‌ها برای کسب آمادگی و از همه مهم‌تر برای پیدا کردن نقاط قوت و کاستی خودشان بازی تدارکاتی را برنامه‌ریزی می کنند. ما هم طبق برنامه‌ی راهبردی، بازی‌های تدارکاتی (آزمون‌های برنامه‌ای) فراوانی را سپری خواهیم کرد تا خود را برای بازی اصلی یعنی کنکور یا آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه‌دولتی آماده سازیم.

Menu