هدف‌گذاری برای افزایش معدل

گام اول برای رسیدن به موفقیت در هر کاری، داشتن هدف است.

هدف‌گذاری برای افزایش معدل

گام اول برای رسیدن به موفقیت در هر کاری، داشتن هدف است. هدفْ انگیزه‌ی لازم را به فرد می‌دهد تا برای رسیدن به خواسته‌اش تلاش کند. ولی در انتخاب هدف باید دقت کرد. انتخاب هدف باید واقع‌بینانه و بر حسب توانایی‌های فردی انجام شود تا قابل اجرا باشد. شما دانش‌آموزان، بارها هدف‌گذاری کوتاه‌مدت (چند تا از10 تا) را در آزمون‌های مختلف اجرا کرده و نتایج مورد نظرتان را کسب کرده‌اید. دو نتیجه‌ی مهمی که از این نوع هدف‌گذاری برای شما حاصل شده، این است که:

1- واقع‌بین‌تر شده‌اید و می‌دانید که قرار نیست به تمام سؤالات پاسخ بدهید.

2- با کاهش اشتباهات به تمام سؤالات آسانی که می‌توانستید، پاسخ داده‌اید.

اکنون زمان هدف‌گذاری برای امتحانات نیم سال اول است؛ یعنی هدف‌گذاری برای افزایش معدل و نمرات درس‌های مختلف. بهترین کار خرد کردن هدف به منظور دست‌یابی آسان‌تر است. مثلا به جای آنکه بگویید می‌خواهم معدلم را یک نمره افزایش دهم، می‌گویید می‌خواهم نمره‌ی سه درسم را دو واحد افزایش دهم.

برای هدف‌گذاری دو نکته‌ی مهم را در نظر بگیرید:

1- هدفتان واقع‌بینانه باشد.

2- قابل اجرا و قابل دسترسی باشد؛ یعنی روی نمره و معدلی هدف‌گذاری کنید که بدون ایجاد استرس و با تلاش و کوشش، دست‌یابی به آن برای شما امکان‌پذیر باشد.

پس با یک هدف‌گذاری اصولی در امتحانات نیم‌سال اول شرکت کنید و مطمئن باشید که داشتن هدف، پشتکار و برنامه‌ریزی، رمز موفقیت شما در امتحانات خواهند بود.

Menu