بهترین فصل امتحانات را بسازیم

از موضوعات بسیار مهم این روز‌ها در اکثر خانواده‌ها موضوع شب‌های امتحان و دغدغه‌های والدین و دانش‌آموزان است.

بهترین فصل امتحانات را بسازیم

از موضوعات بسیار مهم این روز‌ها در اکثر خانواده‌ها موضوع شب‌های امتحان و دغدغه‌های والدین و دانش‌آموزان است. با برنامه‌ریزی و انتخاب روش کار صحیح می‌توانیم بر کاهش تنش‌های احتمالی در فصل امتحانات غلبه کنیم.

شرط اول موفقیت در تحصیل و امتحانات داشتن برنامه و روش کار صحیح است. یعنی برای رسیدن به هدف و کسب نمرات بهتر باید یک برنامه‌ی کلی داشته باشید و سپس برای هر روزتان یک برنامه‌ی روزانه تنظیم کنید. برای هر درستان هدف‌گذاری کنید و سعی کنید این هدف را به انجام برسانید.

در این ایام سعی کنید برای هر درس و هر کتابی روش مطالعه‌ی خاصی داشته باشید. منظور از روش مطالعه‌ی هر درس، نحوه‌ی خواندن کتاب، زمان‌بندی مناسب برای هر درس، خلاصه‌نویسی، نوع و تعداد حل مسئله، فواصل زمانی مرور، شیوه‌ی حل تست و ... است. باید توجه کنید که روش مطالعه‌ی درس‌های تخصصی و عمومی با هم تفاوت دارند و هر درس ماهیت ویژه‌ی خود را دارد. در ایام امتحانات شاید بتوان گفت که تلاش کردن دلیل اصلی موفقیت خواهد بود و مهم‌تر از تلاش کردن درست بودن مسیر و روشی است که در آن حرکت می‌کنید.

بی‌شک موفق شدن در امتحانات هدف تمام دانش‌آموزان است و حتما برای رسیدن به این هدف باید تلاش کنید. ولی ابتدا مطمئن شوید مسیری که برای این هدف انتخاب کرده‌اید صحیح است.

در ایام امتحانات به تمام دانش‌آموزان برای تمرین و یادگیری بهتر و بیشتر، استفاده از کتاب‌های پرتکرار و کار توصیه می‌شود.

Menu