تغییرات مهم برای موفقیت فارغ‌التحصیلانِ کنکوری

بسیاری از فارغ‌التحصیلان با این امید برای دوباره کنکور دادن اقدام می‌کنند که سال بعد رتبه‌ی بهتری کسب کنند، اما عملکرد آن‌ها عجیب است.

تغییرات مهم برای موفقیت فارغ‌التحصیلانِ کنکوری

بسیاری از فارغ‌التحصیلان با این امید برای دوباره کنکور دادن اقدام می‌کنند که سال بعد رتبه‌ی بهتری کسب کنند، اما عملکرد آن‌ها عجیب است. همان کارهایی را که در سال اول برای کنکور انجام می‌دادند دوباره انجام می‌دهند. برای گرفتن یک نتیجه‌ی متفاوت در کنکور، باید رفتارتان را عوض کنید. تا زمانی که همان کارهای تکراری قبل را انجام دهید، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. بسیاری از داوطلبان فارغ‌التحصیل که برای بار دوم به بعد پشت کنکور مانده‌اند، فکر می­کنند دیگر راه و روش کنکور و قلق آن دستشان آمده است. بنابراین برنامه‌ریزی درسی را انجام نمی‌دهند، روش مطالعه‌ی خود را اصلاح نمی‌کنند، در آزمون‌های برنامه‌ای شرکت نمی‌کنند و آزمون‌ها را تحلیل نمی‌کنند. حتی تلاششان هم در همان حد است، اما انتظارشان بسیار متفاوت­تر از قبل است. انتظار دارند موفقیت در کنکور را به عالی­ترین شکل، نصیب خود کنند!

اگر رفتارهای غلط را اصلاح کنید قطعاً یک رتبه‌ی عالی و فوق‌العاده کسب خواهید. اما اگر همان رفتار و اقدامات تکراری را برای سال‌های بعد انجام دهید، تغییری حاصل نخواهدشد. حداقل هفت تغییر مهم برای فارغ‌التحصیلان باید اتفاق بیفتد تا بتوانند موفق باشند:

تهیه لیستی از کارهای ممنوعه در سال جدید

ساعت مطالعه‌ی فارغ‌التحصیلان و رعایت اصل تنوع

حل تعداد تست زیاد و حفظ تعادل در مطالعه

شرکت در آزمون برنامه‌ای و تحلیل آن

وجود ورزش روزانه در برنامه‌ی هفتگی

عدم سرزنش خود و داشتن دید مثبت به آینده

عدم اهمال‌کاری و رعایت انضباط شخصی

Menu