اره‌هایتان را تیز کنید

آیا توان مطالعاتی شما با نیازهای آموزشی‌تان برابری می‌کند؟ آیا گاهی علی‌رغم تلاش بیشتر، نتایج کمتری می‌گیرید؟ ریشه‌ی این مسائل کجاست؟

اره‌هایتان را تیز کنید

آیا توان مطالعاتی شما با نیازهای آموزشی‌تان برابری می‌کند؟ آیا گاهی علی‌رغم تلاش بیشتر، نتایج کمتری می‌گیرید؟ ریشه‌ی این مسائل کجاست؟

همه‌ی دانش‌آموزان برای موفقیت تحصیلی، به دریافت بازخوردهای منظم نیاز مبرم دارند تا مانند قطب‌نما مسیر و جهت حرکت را به آن‌ها نشان دهد. به‌عبارت دیگر، باید اره‌هایشان را برای بریدن درخت بیشتر، به‌صورت منظم در زمان‌هایی مشخص، تیز ‌کنند.

تجزیه و تحلیل میزان تلاش و نحوه‌ی درس‌خواندن و بررسی شیوه‌های مطالعاتی در درس‌های گوناگون به‌منظور تصمیم‌گیری بهتر برای ادامه‌ی‌ کار،  بدون درنظرگرفتن ایستگاه‌های مشخص برای ارزیابی، راه به جایی نمی‌برد.

«اندازه‌گیری یعنی به‌دست‌آوردن اطلاعات لازم و ارزشیابی یعنی قضاوت و داوری.»

آزمونْ ابزار ارزشیابی است و با ارائه‌ی بازخوردهای منظم (انواع کارنامه‌ی آزمون‌ها) در کنار دفتر برنامه‌ریزی که نماد تلاش و سخت‌کوشی است، اطلاعات دقیقی به شما می‌دهد تا ارزشیابی یعنی قضاوت و داوری را دقیق انجام دهید؛ نه کمال‌طلبانه و نه خودکم‌بینانه.

پیشنهاد می‌کنم با حضور پیوسته در آزمون‌ها، خودآگاهی خود را افزایش دهید. این خودآگاهی خودتنظیمی به همراه دارد و شما را به هدف‌هایتان می‌رساند. از طرفی، برنامه‌ی راهبردی آزمون‌ها، حجم پیشروی و مرور و تکرار و ...  را در تمام ایستگاه‌ها مشخص می‌کند تا با آرامش و خودباوری، آهنگ آموزشی خود را شکل دهید.

بازخوردهای منظمْ نقاط قوت و ضعف آموزشی را نمایان می‌کند و چراغ ترسیم و اصلاح برنامه‌ریزی فردی را روشن می‌کند. با این کار، خودکارآمدی و انگیزه‌ی شما برای رسیدن به قله‌ها افزایش می‌یابد و پیام ساده‌ای برایتان دارد: در این مدت چه چیزی آموخته‌اید؟ چگونه و به چه اندازه؟

Menu