پیش‌خوانی را از ابتدای سال تحصیلی شروع کنید

در ابتدای سال پیش‌خوانی بسیار بااهمیت است. زمانی که شما یک موضوع را پیش‌خوانی می‌کنید با انگیزه‌ی بیشتری در کلاس حاضر خواهید شد و با آگاهی بهتری به درس معلم گوش خواهید داد.

پیش‌خوانی را از ابتدای سال تحصیلی شروع کنید

در ابتدای سال پیش‌خوانی بسیار بااهمیت است. زمانی که شما یک موضوع را پیش‌خوانی می‌کنید با انگیزه‌ی بیشتری در کلاس حاضر خواهید شد و با آگاهی بهتری به درس معلم گوش خواهید داد. برخی دانش‌آموزان روش صحیح پیش‌خوانی را بلد نیستند و به این خاطر یا اصلا سراغش نمی‌روند و یا وقتی اول سال به سراغش می‌روند به واسطه‌ی بلد نبودنِ روش صحیح پیش‌خوانی، مدت بسیار کوتاهی آن را انجام می‌دهند.

 امروز می‌خواهم روش صحیح پیش‌خوانی را که بسیار ساده است برای شما توضیح دهم. اشتباه برخی دانش‌آموزان این است که پیش‌خوانی را تبدیل به مطالعه‌ی کامل می‌کنند. دقت کنید که پیش‌خوانی هر مبحث باید در حدود 2 تا نهایتا 4 دقیقه زمان ببرد و اصلا نباید تبدیل به مطالعه‌ی کامل شود. یک پازل را در نظر بگیرید. زمانی که چند تکه پازل به شما می‌دهند و می‌گویند این تکه‌ها را کنار هم بگذار چون از قبل شماتیک کلی آن را ندیده‌اید کامل کردن آن بسیار سخت و زمان‌بر می‌باشد. حال اگر شماتیک کلی از یک پازل را ابتدای کار به شما نشان دهند می‌توانید با آگاهی کامل‌تری تکه‌های پازل را کنار هم بگذارید و سرعت کامل کردن پازل نیز بیشتر از حالت قبل می‌شود.

 زمانی که می‌خواهید در خانه مطالعه کنید، اگر موضوع مربوطه را از قبل پیش‌خوانی کرده باشید هم با آگاهی بهتری مطالعه می‌کنید و هم سرعت مطالعه‌تان افزایش می‌یابد.

Menu