نقاط قوت؛ ستارگانی که باید در آسمان تحصیل بدرخشند

هرگاه به پایه‌ی تحصیلی جدید وارد می‌شوید، لازم است نیم‌نگاهی به عملکرد گذشته‌ی خود بیندازید و نکات مثبتی را که در سال‌های تحصیلی گذشته داشته‌اید، یادداشت کنید.

نقاط قوت؛ ستارگانی که باید در آسمان تحصیل بدرخشند

نقاط قوت شما ستارگانی هستند که باید همیشه در آسمان تحصیل شما بدرخشند.

اگر در سال‌های گذشته سحرخیز بودید و پیش از شروع مدرسه کمی درس می‌خواندید، امسال هم این رویه را تکرار کنید. مطالعه‌ی قبل از مدرسه، قدرت تمرکز و هوشیاری شما را افزایش می‌دهد.

چنانچه قبلاً پیش‌مطالعه می‌کردید و سپس درس هر روز را در همان روز مرور می‌کردید، همچنان همین کار را انجام دهید. یکی از نقاط قوت شما این دو موضوع بسیار مهم است. پیش‌مطالعه روند مسلط‌شدن شما را تسریع می‌کند و مطالعه‌ی روزانه‌ی درس‌هایی که صبح در مدرسه آموخته‌اید، مطالب را بهتر در ذهن شما تثبیت می‌کند.

دانش‌آموزانی که خلاصه‌برداری را به نقطه‌‌قوت درس‌خواندن خود تبدیل می‌کنند، روزهای نزدیک به آزمون‌های تستی و تشریحی، منبع جامع و مختصری برای مطالعه دارند و با یادداشت‌برداری به فهم بهتر مطالب کمک می‌کنند.

درس‌هایی که در سال‌های گذشته نقطه‌قوت شما بود، همچنان به توجه و تلاش نیاز دارد؛ زیرا در سال جدید مباحث جدید و دشوارتری را از آن درس‌ها خواهید آموخت. کافی است روندی را که در گذشته داشتید، امسال هم تکرار کنید تا در این درس‌ها ثبات و حتی پیشرفت را تجربه کنید.

نقاط قوت و عادات بسیار خوب دیگری نیز وجود دارد که باید در حفظ یا حتی ایجاد آن‌ها در سال تحصیلی جدید بکوشید. بهتر است کمی فکر کنید و نکاتی را که به نظرتان می‌رسد، یادداشت کنید.

منبع :

Menu