مدیریت زمان در کنکور

برای هر درس 15دقیقه کافی است. به شرط اجرای تکنیک ضربدر و منها، با این روش تا ساعت9 تمامی سوالات دروس عمومیِ ما تمام می‌شود.

مدیریت زمان در کنکور

در طول سال تحصيلي و آزمون‌هاي مرحله‌اي و با تاكيد بيشتر در آزمون‌هاي نيمه‌ي دوم سال تحصيلي، به دانش‌آموزان كنكوري يك روش تست‌زني به نام "زمان‌هاي نقصاني" را آموزش مي‌دهيم. خودِ اين روش نيازمند يادگيري ٢ روش ديگر به نام‌هاي "استراتژي بازگشت" و "تكنيك ضربدر و منها"نيز هست.

هر فرد به طور كلی نسبت به خود شناخت كامل دارد. مثلا وقتي از يك دانش‌آموز كنكوري بپرسيد كه مباحثي از درس رياضي كه شما بطور 100 درصد توانايي پاسخ‌گويي به آن را داريد نام ببرید، به طور قطعي ليستي از مباحث را نام مي‌برد.

پس وقتي شروع به آزمون دادن مي‌كند نيز بايد اين ليست را يادش باشد. به اين صورت كه سوال را مي‌خواند، اگر از آن دسته سوالاتي باشد كه راحت جواب مي‌دهد، باید سريع آن را حل كند. ولي دو دسته سوال ديگر باقي است: ١) سوالاتي كه جزو مباحث حذفيِ خودش هستند و باید سريع با مطالعه‌ی چشمي تشخيص دهد و يك علامت - در كنار آن گذارد.

٢)سوالاتي كه توانايي پاسخ به آن را دارد، ولي نيازمند زمان و فكر كردن بيشتر هستند و يك علامت ضربدر چاشني آن می‌کند.

برای استفاده از تکنیک زمان‌های نقصانی هم در شروع آزمون از ساعت٨ كه با دروس عمومي هم شروع مي‌شود، ما با ٤ درس مواجه مي‌شويم: ادبيات، دينی، عربي، زبان انگليسي كه تا ساعت٩:١٥ فرصت پاسخ‌گويي به آن‌ها را داريم. ولي نکته‌ی مهم این است که بايد تقسيم‌بندي زماني داشته‌باشيم.

براي هر درس ١٥دقيقه كافي است. به شرط اجرای تكنيك ضربدر و منها، با اين روش تا ساعت٩ تمامي سوالات دروس عمومیِ ما تمام مي‌شود. همان‌طور كه متوجه شدید ١٥ دقيقه باقي است كه اين همان " استراتژي بازگشت" است. اين زمان باقي‌مانده را صرف سوالاتي مي‌كنيم كه در كنار آن‌ها علامت ضربدر گذاشته‌ايم.

  • زمان پيشنهادي براي دروس اختصاصي 30 دقيقه است.

Menu