اهمیت دوران جمع‌بندی و روش سه روز یک‌بار

با پشت سر گذاشتن آزمون‌های جمع‌بندی در دوران نوروز و هم‌چنین آزمون‌های مبحثی اردیبهشت، نوبتی هم باشد نوبت آزمون‌های جامعِ مطابق با کنکور سراسری است.

اهمیت دوران جمع‌بندی و روش سه روز یک‌بار

با پشت سر گذاشتن آزمون‌هاي جمع‌بندي در دوران نوروز و هم‌چنين آزمون‌هاي مبحثي ارديبهشت، نوبتي هم باشد نوبت آزمون‌هاي جامعِ مطابق با كنكور سراسري است.

ولي با چه روشی؟

اول اين‌كه اگر بخواهيم نگاهي كلي به ریتم مطالعه‌ی مباحث بكنيم، چنان‌چه از اولين آزمون‌ها تا كنون غيبتي نداشته باشيم و همگام با برنامه‌ی راهبردي پيش رفته باشيم، تا آزمون ٢٠ ارديبهشت ما تمامي دروس پايه و پيش را پشت سر گذاشته‌ايم. حتي دروس پايه و پيش١ را در یک آزمون جامع مورد بررسی قرار داده‌ایم. پس اکنون وقت جمع‌بندي است.

روشي كه در دوران جمع‌بندي توصيه مي‌شود روش "سه روز يك‌بار" است. در اين روش مي‌توان از بهترين منابع يعني كتاب‌هاي زرد استفاده كرد، به اين صورت كه در روزی مشخص يك آزمون از آزمون‌هاي كنكور سال‌هاي قبل را انتخاب كرده و دقيقا محيط روز كنكور را برای خودمان شبیه‌سازي مي‌كنيم.

 اگر در خانه از خودمان آزمون گرفتیم باید چند نکته را رعایت کنیم:

باید دقت کنیم که جایی که آزمون می‌دهیم همان جایی نباشد که همیشه در آن مطالعه می‌کردیم.

دقيقا تمامي وسايلي كه در روز كنكور ممكن است به آن‌ها احتياج داشته باشيم، همراه داشته باشيم.

با همان لباسی که در روز کنکور می‌خواهیم بپوشیم، از خودمان آزمون بگیریم.

راس ساعت شروعِ كنكور آزمون بدهيم و ساعات عمومي و اختصاصي را رعايت كنيم.

در روش سه روز يك‌بار يك نيم‌روز را صرف آزمون مي‌كنيم و دو و نيم روز باقي مانده (٥ نيم روز) را به بررسي آزمون مي‌پردازيم و فقط و فقط به مباحثي براي مطالعه مي‌پردازيم كه در آزمون با مشكل مواجه شديم.

Menu