نکاتی برای دوران جمع‌بندی

دقت کنید که باید در روش سه روز یک‌بار، زمان‌های مخصوص کنکور را رعایت کنید.

نکاتی برای دوران جمع‌بندی

1- دقت کنید که باید در روش سه روز یک‌بار، زمان‌های مخصوص کنکور را رعایت کنید. باید دقیقا مشابه کنکور برای دروس عمومی و اختصاصی زمان صرف کنید. حتما لباس مناسب بپوشید و پشت صندلی بنشینید. کانون برای این آزمون‌ها نیز برنامه دارد.

  • 2- در دوران جمع‌بندی حتما بیشترِ زمان خودتان را به تست‌زنی بپردازید. دوباره‌خوانی کمک چندانی به شما نمی‌کند.

  • 3- تکنیک‌های زمان نقصانی و استراتژی بازگشت و ضربدر و منها را موقع حل سوالات به کار ببرید.

  • 4- بعد از آزمون‌های نوروز روی سوالات عمومی کنکور تمرکز کنید (کتاب زرد عمومی). می‌توانید کتاب‌های مخصوص دوران جمع‌بندی را از نمایشگاه کتاب تهیه کنید. این کار باعث می‌شود تا با تیپ‌های مختلف سوالات بیشتر آشنا شوید. آشنایی با تیپ‌های پرتکرار کنکور سبب می‌شود تمرکز اصلی خود را روی مباحث مهم‌تر بگذارید.

  • 5- در آزمون‌های سه روز یک‌بار، بعد از حل سوالات به تحلیل و بررسی بپردازید. این کار به 3 الی 4 ساعت زمان نیاز دارد. نکات مهم هر سوال را حین تحلیل سوالات در برگه‌ای بنویسید و موقع تحلیل سوالات مباحثی را که در آن‌ها یادگیری ناقص دارید شناسایی کنید. در دو و نیم روز باقیمانده برنامه را طوری تنطیم کنید که بتوانید روی دروس عمومی و مباحث مهم دروس تخصصی متمرکز شوید و قسمت‌های حفظی که فکر می‌کنید ممکن است از یادتان رفته باشد مجددا بخوانید. توصیه می‌کنم که این مباحث را روی یک برگه بنویسید و روی دیوار بچسبانید.

Menu