روزی که به خودم متعهد می‌شوم

سخن گفتن در جلسه‌ای که موضوعِ اصلی آن، خودمان هستیم، اهمیت زیادی دارد.

روزی که به خودم متعهد می‌شوم

اغلب دانش‌آموزان کانونی با محورهای جلسات پنج‌نفره آشنایی دارند که شامل ارائه‌ی دستاوردهای گذشته، روش‌های مؤثر برای پیشرفت، برنامه‌های آینده‌ و اهداف پروژه‌های بعدی است؛ اما ستاره‌ی طلایی در این جلسه، دانش‌آموز است و باعث می‌شود به جز بررسیِ کاملِ مسیری که طی کرده و برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای ادامه‌ی مسیر، دو بهره‌ی مثبت دیگر از این جلسه ببرد:

1. ارائه‌ی شخصِ دانش‌آموز در مقابل گروه همسالان، اولیا، پشتیبان و مدیر موجب انگیزه‌ و افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود. سخن گفتن در جلسه‌ای که موضوعِ اصلی آن، خودمان هستیم، اهمیت زیادی دارد.

2. صحبت کردن راجع به گذشته و آینده‌ی تحصیلی در جمعِ خانواده، پشتیبان، مدیر و... ناخودآگاه دانش‌آموز را برای انجام برنامه‌هایش متعهد می‌کند و این احساس تعهد به او برای افزایشِ تلاش و بهبودِ روند آموزش کمک می‌کند. در حقیقت دانش‌آموز متعهد می‌شود که برای پیشرفت از هیچ کوششی فروگذار نکند و این را در مقابل جمع با جسارت و اعتمادبه‌نفس، اظهار می‌کند.

کانون دانش‌آموزانی می‌پرورد که علاوه بر علم، روحیه‌ی خودباوری، انگیزه و اعتمادبه‌نفس را نیز با خود به مراحلِ بعدیِ زندگی ببرند.

Menu