با کارنامه‌ی 5 نوع درس توانستم موفق شوم

جلسات 5 نفره بهترین فرصت برای یادگیری از همتایان است. بیان دستاوردها و روش‌های موفق، اصلی‌ترین ره‌آورد شرکت در این جلسات می‌باشد.

با کارنامه‌ی 5 نوع درس توانستم موفق شوم

جلسات 5 نفره بهترین فرصت برای یادگیری از همتایان است. بیان دستاوردها و روش‌های موفق، اصلی‌ترین ره‌آورد شرکت در این جلسات می‌باشد. آیتک بابازاده دانش‌آموز پایه‌ی هشتم از مدرسه‌ی سمپاد، 4 سال است که در آزمون‌های برنامه‌ای شرکت می‌کند و میانگین ترازش 6673 است. آیتک در آزمون 5 بهمن افزایش تراز داشت و راهکار خود را این‌گونه برای دوستانش توضیح داد:

«کارنامه‌ی پنج نوع درس، درس‌هایی را که در آن‌ها قوی یا ضعیف هستم مشخص می‌کند. من توانستم با استفاده از این کارنامه شناسایی کنم که در هر درس چه وضعیتی دارم و سعی کردم نقاط قوت پایدارم را ثابت نگه دارم و برای آن‌ها تست بیش‌تری حل کنم. زیرا نقاط قوت پایدار به من نشان می‌دهد که در درسنامه و متن درس آن‌ها اشکالی ندارم و اگر بیش‌تر برای این درس تست حل کنم شاید بیش‌تر پیشرفت کنم.

نقاط قوت هم به من نشان می‌دهد در متن درس ایرادی ندارم. پس باید برای این درس‌ها تست زمان‌دار کار کنم. این درس‌ها با آبی کم‌رنگ مشخص شده و به من امید می‌داد که می‌توانم این درس‌ها را هم به نقاط قوت پایدار تبدیل کنم و در این درس‌ها هم پیشرفت کنم.

 درس‌هایی که با رنگ زرد نشان داده شده‌اند به من نشان می‌دهند که در این درس‌ها نوسان داشته‌ام و باید بیش‌تر روی آن‌ها تمرکز کنم. من می‌دانم که در متن این درس‌ها ایراد دارم و باید برای آن‌ها سوالات تشریحی حل کنم و سپس به سراغ تست‌های زمان‌دار بروم. من روی درس‌های عمومی نوسان داشتم پس برای آزمون متن کتاب را خواندم و بعد تست کار کردم.

درس‌ قرمز رنگ برای من شیمی بود که می‌دانستم در این درس وضعیتم مناسب نیست. برای آزمون 5 بهمن کتاب را خیلی خوب خواندم تا تسلط داشته باشم و از کتاب آبی استفاده کردم.»

Menu