موفقیت در امتحانات؛ چگونه؟

برای موفقیت در آینده لازم است بیش‌تر تلاش کنید و با تکیه بر اعتماد به نفس خود، همراه با روش‌های نوین آموزشی پیش بروید.

موفقیت در امتحانات؛ چگونه؟

برای موفقیت در آینده لازم است بیش‌تر تلاش کنید و با تکیه بر اعتماد به نفس خود، همراه با روش‌های نوین آموزشی پیش بروید. لازم به ذکر است که باید قبل از هر چیزی خودتان را با خودتان مقایسه کنید و خوب بیندیشید که در کجا و چه مرحله‌ای هستید. افق‌های جدید را از کجا شروع کنید (تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت) و ستون‌های محکم ایجاد شده را چطور محکم‌تر کنید(تثبیت نقاط قوت به نقاط قوت پایدار).

مهم‌ترین عامل سنجشِ میزان یادگیری، چیزی جز ارزیابی نیست. ارزیابی یا فراشناخت و بازخورد آن به شما بهترین عامل پیشرفت است. از طریق آزمون‌ها و بررسی دقیق آن‌ها پایه‌های ارزیابی بنیان نهاده می‌شود و از طریق کارنامه‌های کانون پایه‌های بنیان نهاده شده محکم و محکم‌تر می‌شوند. با هر کارنامه‌ی کانون به مرحله‌ی تازه‌ای از فراشناخت می‌رسید و می‌توانید در مسیر یادگیری واقعی گام بردارید. اکنون در فصل پویش یعنی امتحانات هستیم. فصلی که درخت مطالعه‌ی شما در نیم‌سال اول میوه می‌دهد. پس بهتر است تلاش کنید که این درخت پرثمر باشد.

تمام کارنامه‌های کار شده‌ی قبل از دوران امتحانات (دوره‌ی گذر) را به کتابهایتان الصاق کنید و از آن‌ها بهره ببرید. تلاش کنید تمام خودآزمایی‌های کتاب‌های درسی خود را حل کنید. از کلید واژه‌های کتاب‌های کمک درسی غافل نشوید. اگر احیانا تست‌هایی را کار کردید، حتما آن‌ها را به صورت تشریحی تجزیه و تحلیل کنید.

برگه‌های سوالات تشریحی را با دقت و خوانا حل کنید و روی اصل خواسته شده‌ی سوال تمرکز کنید و در نهایت نتایج دوره‌های اخیر و فصل امتحانات را آسیب‌شناسی کنید.

در امتحانات یاور شما و کنارتان هستیم.

Menu