یک سه‌ضلعی مهم

با توجه به این‌که بازخورد در آزمون‌های کانون، اصلی‌ترین عامل فراشناخت است، دانش‌آموز با برطرف کردن اشتباهاتش این روند را تکمیل می‌کند.

یک سه‌ضلعی مهم

بررسی و تجزیه و تحلیل کردن اشتباهات، این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید ریزه‌کاری‌ها و نکاتی را که در جلسه‌ی آزمون رعایت نکردید و هم‌چنین یادگیری‌های ناقص خود را که منجر به عدم نتیجه‌گیری شده است بشناسید. به نظر می‌رسد با بررسی این سؤالات و پاسخ تشریحی آن‌ها می‌توانید در آزمون‌های بعدی و به‌خصوص دوران طلایی نوروز منظم‌تر و بابرنامه‌تر مطالعه کنید.

سه ابزار مهم در این حوزه را در قالب سه‌ضلعی معرفی می‌کنیم:

1. کتاب خودآموزی

2. کتاب اشتباهات متداول

3. کارنامه‌ی اشتباهات     

هر دانش‌آموزی لازم است اشتباهات خود را بررسی کرده و در جهت رفع آن‌ها قدم بردارد. با توجه به این‌که بازخورد در آزمون‌های کانون، اصلی‌ترین عامل فراشناخت است، دانش‌آموز با برطرف کردن اشتباهاتش این روند را تکمیل می‌کند.

اولین گام در این زمینه نوشتن کتاب خودآموزی است. در کتاب خودآموزی دانش‌آموز تلاش می‌کند ضمن بررسی دوباره‌ی آزمون، اشکالات خود را شناسایی کرده و تبدیل به یادگیری کامل کند. در این مرحله دانش‌آموز اشتباهات واقعی خود را می‌شناسد.

در دومین قدم با تهیه‌ی کتاب اشتباهات متداول سعی می‌کند از اشتباهات دانش‌آموزان دیگر نهایت استفاده را برده و با حل و شناخت آن‌ها از تکرار آن‌ها جلوگیری کند.

این کتاب مانند کتاب درسی مطالب را به صورت مبحث‌محور بیان کرده و با حجمی مناسب تهیه شده است.

در گام سوم و شاید مهم‌ترین قدم، دانش‌آموز با کارنامه‌ی اشتباهات به رفع نواقص خود می‌پردازد. در این کارنامه که مطالب به صورت آزمون‌محور و درس‌محور (مبحثی) ارائه شده‌اند دانش‌آموز می‌تواند اشتباهات خود را دقیق‌تر برطرف کند.

نکته‌ی مهم:

این سه‌ضلعی مهم دانش‌آموز را از سه جهت آماده می‌کند. از طریق کتاب خودآموزی اشتباهات خودش را می‌شناسد، از طریق کتاب اشتباهات متداول شخصی‌سازی می‌کند و از طریق کارنامه‌ی اشتباهات، آن‌ها را  رفع می‌کند.

Menu