انتخاب یک منبع مناسب

نخستین قدم برای این‌که از مطالعه بهترین بازدهی را داشته باشید انتخاب یک منبع درست، جامع و استاندارد است.

انتخاب یک منبع مناسب

نخستین قدم برای این‌که از مطالعه بهترین بازدهی را داشته باشید انتخاب یک منبع درست، جامع و استاندارد است. هرچند کتاب درسی برای مطالعه در اولویت است اما می‌توانید در کنار کتاب‌های درسی یک‌سری کتاب‌های کمک‌آموزشی برای پیشرفت خود در نظر بگیرید و در حد نیاز کتاب تهیه کنید. هر کس باید این منابع را بر اساس آگاهی از توانایی‌هایی خود انتخاب کند. دانش‌آموزانی که همراه با کلاس و درس پیش می‌روند جزوه‌ی قابل قبولی دارند اما نیاز دارند که در کنار مطالعه‌ی درس‌ها منبع تستی هم داشته باشند. کتاب‌های آبی یکی از بهترین گزینه‌هاست.

دانش‌آموزانی که کم‌تر مطالعه می‌کنند و وقت کم‌تری برای درس‌های‌شان اختصاص می‌دهند و نتیجه‌ی کم‌کاری خود را در پایین بودن درصد درس‌های‌شان می‌بینند کتاب‌های سبز برای آن‌ها مناسب است. درنهایت دانش‌آموزان پرتلاشی که زمینه‌ی تست زدن و ساعت مطالعه‌ی بیش‌تری دارند به کتاب‌های سه‌سطحی کانون بیندیشند.

در پایان برای جمع‌بندی نگاهی دقیق به تمام ترازها و درصد درس‌های خود داشته باشید. نقاط ضعف خود را پیدا کرده و برای برطرف کردن آن‌ها تلاش کنید. هم‌چنین نقاط قوت خود را با پشتکار بیش‌تر و سخت‌کوشی به تثبیت برسانید و در جبران عقب‌ماندگی‌های خود کوشا باشید.

Menu