از کارنامه‌ی 5 نوع درس چه می‌دانیم؟

کارنامه‌ی پنج نوع درس یکی از کارنامه‌های مهم جعبه ابزار کارنامه‌ی کانون می‌باشد. ابزاری که درست شبیه آینه عمل می‌کند.

از کارنامه‌ی 5 نوع درس چه می‌دانیم؟

کارنامه‌ی پنج نوع درس یکی از کارنامه‌های مهم جعبه ابزار کارنامه‌ی کانون می‌باشد. ابزاری که درست شبیه آینه عمل می‌کند. به این شکل که به دانش‌آموز کمک می‌کند تا نقطه ضعف خود را پیدا کرده و تلاش کند تا با تمرین بیش‌تر آن را به نقطه‌ی قوت پایدار تبدیل کند. اما سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه از این کارنامه استفاده کنیم؟ همان‌طور که می‌دانید کارنامه از 5 بخش با رنگ‌بندی‌های مختلف تشکیل شده که هرکدام بیانگر وضعیت دانش‌آموز در آن درس هستند.

رنگ آبی: نقاط قوت پایدار

رنگ سبز: نقاط قوت

رنگ زرد: درس‌هایی که نیاز به اندکی تلاش دارند

رنگ نارنجی: درس های نوسانی

رنگ قرمز:درس‌هایی که نیاز به تلاش جدی دارند

این کارنامه کمک بزرگی به پیشرفت درسی دانش‌آموزان می‌کند. زیرا یک دانش‌آموز اولا از وضعیت خود در هر درس آگاه می‌شود، ثانیا می‌تواند از روش‌های مطالعاتی در درس‌هایی که نقاط قوت پایدار وی هستند الگوبرداری کند تا در بقیه‌ی درس‌ها نیز افزایش تراز پیدا کند. بهترین راه برای موفقیت این است که نگاه کنیم در چه مسیرهایی و با چه روش‌هایی موفق شده‌ایم و آن را همه جا به‌کار بگیریم.

در پایان با توجه به اهمیت کارنامه‌ی پنج نوع درس از تمام دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها می خواهم با دقت بیشتری از جعبه ابزار کارنامه خصوصا کارنامه‌ی 5 نوع درس استفاده کنند و از آن غافل نباشند و بازخورد این کارنامه را برای پیشرفت جدی بگیرند.

Menu