زمانی از جنس طلا

در امور مختلف، مثل مسابقات ورزشی یا پروژه‌های کاری، همیشه زمان‌هایی وجود دارد که ارزش آن‌ها چندین برابر سایر زمان‌هاست.

زمانی از جنس طلا

در امور مختلف، مثل مسابقات ورزشی یا پروژه‌های کاری، همیشه زمان‌هایی وجود دارد که ارزش آن‌ها چندین برابر سایر زمان‌هاست. به عنوان مثال، در مسابقات اتومبیل‌رانی، یک شروع فوق‌‌العاده می‌تواند راننده را از سایر رقبا جلو بیندازد یا کنترل اتومبیل در یکی از پیچ‌های تندی که اکثر راننده‌ها دچار خطا می‌شوند، می‌تواند باعث پیشی گرفتن یا کاهش فاصله از رقبا شود. موضوع مهم این است که رانندگان یا ورزشکاران حرفه‌ای در سایر رشته‌ها نیز نسبت به اهمیت این زمان‌ها آگاهی کامل دارند و نهایت استفاده را از آن‌ها می‌برند.

شما دانش‌آموزان کنکوری هم زمان‌هایی دارید که می‌توانید به فکر سبقت گرفتن یا جبران گذشته باشید. در طی سال منتهی به کنکور، سه بازه‌ی زمانی خیلی مهم در اختیار دارید که اهمیت ویژه‌تری نسبت به سایر زمان‌ها دارند:

بازه‌ی اول: فصل تابستان

بازه‌ی دوم: دوران طلایی نوروز

بازه‌ی سوم: دوران جمع‌بندی خرداد

فصل تابستان به عنوان طولانی‌ترین بازه‌ی زمانی برای پیشرفت یا جبران گذشته، اکنون در اختیار شماست. صرف نظر از این‌که سال تحصیلی قبل را چگونه گذرانده‌اید، اگر فصل تابستان را دریابید و از این زمان بسیار باارزش استفاده کنید، می‌توانید رشد قابل توجهی را تجربه کنید. تابستان به چند دلیل اهمیت بالایی دارد:

بلندترین روزهای سال مربوط به تابستان است و این فرصتی است برای استفاده از زمان بیش‌تر.

تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان، تابستان را فصل استراحت می‌دانند و مهرماه را برای شروع برنامه‌ریزی و تلاش در نظر گرفته‌اند و استفاده از تابستان یعنی سبقت گرفتن از تعداد زیادی از دانش‌آموزان.

در تابستان به خاطر شروع پروژه‌ی کنکور انگیزه‌ی بیش‌تری دارید. هرچیزی در ابتدا پرشورتر و جذاب‌تر است.

سبک بودن برنامه‌های کلاس‌ها و مدرسه که باعث در اختیار داشتن زمان بیش‌تر نسبت به سایر فصل‌های سال می‌شود.

زمان در اختیار شماست. مهم‌ترین عامل موفقیت، ترکیب تلاش و زمان است. اگر زمان به اندازه‌ی کافی وجود نداشته باشد، تلاش به‌تنهایی نتیجه نخواهد داد. فصل تابستان، زمان مناسبی است تا سخت‌کوشی را در خود به تثبیت برسانید. قرار نیست از همان اول با ساعت مطالعه‌ی بالا شروع کنید؛ می‌توانید با یک برنامه‌ریزی منطقی با یک سیر صعودی جلو بروید و کم‌کم ساعت مطالعه و تست خود را افزایش دهید.

شاید زمان برای انجام همه‌ی کارها وجود نداشته باشد، اما برای انجام مهم‌ترین کارها همیشه وجود دارد.

Menu