آیا واقعاً نیم‌سال دوم مهم‌تر است؟

در نیم‌سال دوم کم کم به پایان سال و زمان نتیجه‌گیری نهایی نزدیک می‌شوید و معمولاً وقتی احساس می‌کنید که زمان در حال اتمام است انگیزه‌ی بیش‌تری برای کار کردن دارید.

آیا واقعاً نیم‌سال دوم مهم‌تر است؟

شک نکنید که نیم‌سال دوم مهم‌تر است؛ زیرا:

1- تجربه دارید. در نیم‌سال اول با درس‌های جدید، کتاب‌های جدید، معلمان جدید، هم‌کلاسی‌های جدید، برنامه‌ی جدید و... خیلی جدیدهای دیگر سروکار داشتید ولی حالا این جدیدها دیگر قدیمی شده‌اند و هر جدیدی که قدیمی شود یک تجربه است و با تکیه بر تجربه راحت‌تر می‌توانید موفق شوید.

2- انگیزه دارید. در نیم‌سال دوم کم کم به پایان سال و زمان نتیجه‌گیری نهایی نزدیک می‌شوید و معمولاً وقتی احساس می‌کنید که زمان در حال اتمام است انگیزه‌ی بیش‌تری برای کار کردن دارید.

3- فرصت‌های طلایی دارید. در نیم‌سال دوم با زمان‌هایی مثل شروع نیم‌سال، تعطیلات نوروز، دوران جمع‌بندی و... مواجه هستید که هر کدام می‌تواند یک دوران طلایی برای پیشرفت و سبقت گرفتن باشد.

4- شناخت دارید. هم شما و هم مربیان شما از جمله اولیا، معلمان، مشاوران، پشتیبان‌ها و... از یکدیگر شناخت بیش‌تری دارید و با تکیه بر این شناخت و پذیرفتن واقعیت‌های موجود می‌توانید برنامه‌ریزی بهتر و تلاش سازمان‌یافته‌تری داشته باشید.

5- زحمت کم‌تری دارید. تعجب نکنید! در نیم‌سال دوم باید کم‌تر درس بخوانید؛ چون قسمت عمده‌ی درس‌ها را در نیم‌سال اول خوانده‌اید و الان بیش‌تر باید بازیابی کنید. بازیابی کردن هم از درس جدید خواندن ساده‌تر است.

Menu