شروعی دوباره با دفتر برنامه‌ریزی

باورش برایم دشوار بود اما به‌راستی ساعت مطالعه‌ام به همان یک ساعت افزایش در هر درس رسیده بود و در این‌جا بود که برای اولین بار پی به صحبت‌های پشتیبانم بردم.

شروعی دوباره با دفتر برنامه‌ریزی

شاید تا به حال به این فکر افتاده باشید که به چه علت باید از دفتر برنامه‌ریزی استفاده کرد و ممکن است این سؤال دغدغه‌ی ذهنی خیلی از شما دانش‌آموزان باشد که تا به حال جواب آن را کشف نکرده و به دنبال پاسخی برای آن هستید؛ اما بهتر است صحبت‌های دانش‌آموزی را که همین فکر را نسبت به دفتر داشت با هم مرور کنیم:

«در سال گذشته تمایلی به پر کردن دفتر برنامه‌ریزی نداشتم و آن را وقت‌گیر می‌دانستم و در اکثر اوقات آن را فراموش می‌کردم و امسال نیز در ابتدا چنین بودم؛ اما بعد از حضور در جلسات برنامه‌ریزی و مشاوره‌ی کارنامه به این فکر افتادم که برای اولین بار از آن به طور دقیق استفاده کنم. در دو هفته‌ی اول مانند گذشته تمایلی به پر کردن آن نداشتم اما به هر نحوی بود از آن به مدت دو هفته به طور مداوم استفاده کردم و در شب آزمون مجموع مطالعه‌ی خود در این مدت را بررسی کردم. برایم قابل قبول نبود و فکر می‌کردم بیش از این برای درس‌ها زمان صرف کرده‌ام اما نتیجه کاملاً واقعی بود. در قسمت تصمیم‌گیری دفتر در هفته‌ی سوم نوشتم به ساعت مطالعه‌ی من در هر درس یک ساعت افزوده خواهد شد. طی آزمون بعد تمایلم نسبت به پر کردن دفتر افزایش یافت و روز جمعه از هفته‌ی سوم، موعد بررسی ساعات مطالعه سر رسیده بود. باورش برایم دشوار بود اما به‌راستی ساعت مطالعه‌ام به همان یک ساعت افزایش در هر درس رسیده بود و در این‌جا بود که برای اولین بار پی به صحبت‌های پشتیبانم برده بودم که می‌گفت دفتر باعث رقابت با خود می‌شود و هم‌چنین سخن معروف خواستن، توانستن است. در آخر صحبت‌هایم به تمام دوستانم چه در مقاطع بالاتر و چه در مقاطع پایین‌تر توصیه می‌کنم طی یک ماه (دو آزمون) دفتر را به طور دقیق تکمیل کنند تا به افزایش ساعت مطالعه‌ی خود پی ببرند.»

Menu